Iranian Agriculture News Agency

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در دیدار با هیات تجاری آلمان:

کسری احتمالی گندم ایران از حوزه بالتیک آلمان تامین می شود

کریستین پگل، وزیر توسعه و انرژی ایالت مکلنبورگ آلمان، در این دیدار اعلام کرد: در صورت برقراری ارتباط تجاری بین دو کشور و عملیاتی شدن تامین کالا ی مورد نیاز ایران،صادرات محصول با کیفیت بالا و قیمت تمام شده ی پایین به ویژه گندم را در بنادر در دستور کار قرار خواهد داد.

کسری احتمالی گندم ایران از حوزه بالتیک آلمان تامین می شود

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در دیداربا هیات تجاری آلمان با بیان اینکه مهم ترین کالاهای اساسی در حوزه تجارت را گندم تشکیل می دهد، گفت: کشور آلمان سابقه خوبی در زمینه ی تجاری و سرمایه گذاری در نزد ایرانیان دارد و مایلیم در صورتی که تولیدات داخلی گندم کفاف مصرف را ندهد، کسری گندم خود را از حوزه بالتیک آلمان تامین کنیم.

به گزارش ایانا، هیات تجاری بلند پایه آلمان که در راس آن وزیر توسعه و انرژی ایالت مکلنبورگ آلمان قرار داشت، عصر دیروز با حضور در شرکت بازرگانی دولتی ایران، با معاون وزیر جهاد کشاورزی دیدار و علاقه مندی کشور آلمان برای همکاری در زمینه ی تجارت کالاهای اساسی با ایران را اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه مندی ایران در زمینه تجارت کالاهای اساسی از جمله: گندم با کشور آلمان، که سابقه خوبی در زمینه ی تجارت با ایران دارد، اظهار کرد: در صورت نیازبه واردات،خرید گندم از منطقه بالتیک آلمان را در دستور کار قرار می دهیم.

علی قنبری تصریح کرد: امسال به برکت بارندگی های خوب و حمایت های دولت از بخش کشاورزی، تولید و خرید تضمینی گندم جوابگوی مصرف داخلی خواهد بود، اما با توجه به شرایط تولید گندم در ایران، این دیدار و گفتگو می تواند برای همکاریهای بلند مدت در آینده مفید باشد.


تامین گندم با کیفیت بالا و قیمت پایین برای ایران در دستور کار آلمانی ها

برپایه این گزارش کریستین پگل، وزیر توسعه و انرژی ایالت مکلنبورگ آلمان، در این دیدار اعلام کرد: در صورت برقراری ارتباط تجاری بین دو کشور و عملیاتی شدن تامین کالا ی مورد نیاز ایران،صادرات محصول با کیفیت بالا و قیمت تمام شده ی پایین به ویژه گندم را در بنادر در دستور کار قرار خواهد داد.

همچنین، شرودر، مدیر بخش بازرگانی شرکت بای وای آلمان، که به عنوان بزرگترین شرکت بین المللی تجاری در اروپا و در بخش کالاهای اساسی فعالیت می کند، نیز در این دیدار هدف از ارتباط تجاری را مشارکت در تمامی بخش ها؛ یعنی تامین گندم و کالاهای اساسی مورد نیاز ایران و خرید محصولات کشاورزی از ایران اعلام کرد./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید