Iranian Agriculture News Agency

مطالبات کلزاکاران استان ایلام پرداخت شده است

49 میلیارد ریال بابت مطالبه کلزا کاران این استان پرداخت شده و این کشاورزان هیچ طلبی از فروش تضمینی محصول خود ندارند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام با اعلام این خبر گفت: تاکنون 49 میلیارد ریال بابت مطالبه کلزا کاران این استان پرداخت شده و این کشاورزان هیچ طلبی از فروش تضمینی محصول خود ندارند.

سلیمان‌پور افزود: از ابتدای فصل برداشت دانه روغنی کلزا تاکنون، یک هزار و 956 تن کلزا از کشاورزان استان ایلام خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند بارش خسارت‌زای تگرگ در هفته های پایانی فروردین‌ماه سال جاری میزان پیش‌بینی‌های برداشت دانه روغنی کلزا را از شش هزار تن اولیه به سه‌هزار تن کاهش داد اما با توجه به اینکه عمده این محصول خریداری شده میزان پیش بینی برداشت و خرید آن تا دوهزار تن منطقی به‌نظر می‌رسد.

سلیمان‌پور ادامه داد: خرید و برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان‌های مهران، دهلران و آبدانان به پایان رسیده و اکنون فقط خرید این محصول در شهرستان دره شهر ادامه دارد، اما تا پایان خرداد پرونده برداشت و خرید کلزای امسال نیز بسته می‌شود.

چهار مرکز خرید در شهرستان‌های مهران، دهلران، دره شهر و آبدانان امر خرید تضمینی دانه روغنی کلزای استان را بر عهده داشته‌اند.

از مجموع پنج‌هزار و 126 هکتار اراضی زیر کشت کلزا در استان، دوهزار و 50 هکتار آن معادل سه‌هزار تن در اثر بارش تگرگ دچار خسارت شد و میزان برداشت این محصول را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

پنج‌هزار و 126 هکتار از اراضی کشاروزی استان ایلام شامل دوهزار و 166 هکتار اراضی آبی و دوهزار و 960 هکتار نیز اراضی دیم در سال زراعی جاری به کشت کلزا اختصاص یافته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید