Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی به ایانا خبر داد:

ارزآوری بیش از 110 میلیون دلار از محل صادرات در سال گذشته

بیش از 110 میلیون دلار ارز آوری صادرات در سال گذشته از محل صادرات بیش از 40 قلم کالا صورت گرفته است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کساورزی خراسان رضوی، معاون بهبود تولیدات دامی برگزار شد، گفت: با توجه به ابلاغ وزیر جهاد و در راستای حمایت‌های دولت از تولید به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت شیر موظف به خرید شیر مازاد بر مصرف دامداران شده‌ایم، از ابتدای هفته خرید شیر شروع شده که با همکاری سازمان جهاد و مدیریت تعاونی روستایی انجام می‌گیرد.

سیدجعفر حاجی‌مجتهد افزود: تمام تشکل‌های شهرستانی معرفی نامه برای اتحادیه گاوداران استان ارسال کرده‌اند و در حال حاضر شرایط خرید تضمینی شیر در سه کارخانه فراهم شده است و هدف از این خرید، تولید شیر خشک صادراتی است و عاملیت موضوع با اتحادیه دامداران و گاوداران است.

وی خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته از اجرای طرح، بیش از 250 تن شیر جذب شده است و تا الان هیچ سقفی برای جذب شیر وجود ندارد.

حاجی‌مجتهد با بیان اینکه تهران، اصفهان، شیراز، آذربایجان شرقی، قزوین و... هم خرید تضمینی شیر دارند، ادامه داد: متأسقانه مصرف شیر مردم کاهش یافته و در برخی واحدهای صنعتی شیر تولیدی به کارخانه‌های خاص تحویل داده می‌شود و پس از پاستوریزه شدن در اختیار مصرف‌کننده داده می‌شود.

وی تصریح کرد: شیر به‌صورت تولید صنعتی هیچ افزودنی ندارد، کامل است و روی بسته شیر نام گاوداری هم درج شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: درباره توزیع شیر واحدهای صنعتی که فرآوری و پاستوریزه شده در سطح شهر ستان طرقبه و شاندیز به‌صورت پایلوت توسط بخش خصوصی در درب منازل توزیع می‌شود.

حاجی‌مجتهد تأکید کرد: میزانی از شیر در لیوان‌های استریل درب مغازه رایگان توزیع شده و برگه نظرسنجی به مردم ارائه و نظرشان را خوسته شده است و به میزان نیازشان در طول هفته توزیع می کنیم که استقبال مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تولید شیر استان 870 هزار تن در سال است، اظهار داشت: سرانه تولید شیر در استان بیش از 140 کیلو است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۳۷۰ تن صادرات عسل و سه‌هزار تن دنبه در سال گذشته صادر شده است، گفت: تخم‌مرغ خوراکی ۴۰ هزار تن، دو میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه، دوهزار و ۴۰۰ تن خوراک دام و مکمل‌های آن و پنج‌هزار تن مرغ، ۱۷۰ هزار رأس دام سبک از استان به خارج کشور صادر شده است.

حاجی‌مجتهد همچنین افزود: با تولید سالانه بیش از 75 هزار تن گوشت قرمز رتبه نخست تولید گوشت قرمز را در سال گذشته در کشور از آن خود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه یکی دو ماه مرزها بسته بود، مقام نخست صادرات دام سبک را در کشور با بیش از 170 هزار رأس در سال گذشته به‌دست آوردیم.

حاجی‌مجتهد در پایان تصریح کرد: بیش از 110 میلیون دلار ارز آوری صادرات در سال گذشته از محل صادرات بیش از 40 قلم کالا صورت گرفته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید