Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان شیلات در همایش مؤسسه جهاد نصر خبر داد:

ارائه تسهیلات از طرف صندوق توسعه ملی برای پرورش ماهی در قفس و گلخانه/ سمینار پرورش ماهی در قفس با حضور نروژی‌ها در تهران برگزار می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ارائه تسهیلات با سود کم به سرمایه‌گذاران در پرورش ماهی در قفس خبر داد.

ارائه تسهیلات از طرف صندوق توسعه ملی برای پرورش ماهی در قفس و گلخانه/ سمینار پرورش ماهی در قفس با حضور نروژی‌ها در تهران برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس سازمان شیلات کشور با اعلام این خبر گفت: سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی در قفس و گلخانه از طرف صندوق توسعه ملی مشمول تسهیلات شده و دولت اعلام کرده که تنها به این دو، وام‌های کم‌بهره تعلق می‌گیرد.

حسن صالحی با اشاره به اینکه بسته ارائه‌شده توسط معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر حمایت از صادرات می‌تواند امتیاز خوبی برای پرورش‌دهندگان قلمداد شود، افزود: در این بسته تسهیلات ارزی با نرخ سود 3.5 درصد پیش‌بینی شده که در راستای توسعه پایدار بسیار مناسب است؛ علاوه بر آن، چندی است با پیگیری‌هایی که وزیر جهاد کشاورزی انجام داده، نرخ سود بانکی به 18 درصد تقلیل یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بازار یکی از نقاطی است که ممکن است بحرانی شود، بنابراین باید به بازارهای جدید متصل شده و با قیمت‌های مناسب وارد آن شویم.

رئیس سازمان شیلات کشور با بیان اینکه باید وابستگی به غذا و بچه‌ماهی به کشورهای خارجی کاهش یابد، ادامه داد: سازمان توسعه ساحل مکران با همکاری شهرستان‌های میناب، سیریک، جاسک، کنارک و چابهار تشکیل شده که این نواحی به‌عنوان منطقه آزاد قلمداد می‌شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند برای پرورش ماهی در قفس به محدوده این سازمان ورود کنند.

به گفته صالحی، در مهرماه سمیناری با حضور شرکت‌های نروژی در زمینه پرورش ماهی در قفس برگزار می‌شود که راهکاری برای افزایش تبادلات علمی میان متخصصان دو کشور است؛ همچنین نمایشگاهی در برج میلاد از 10 تا 13 همین ماه برگزار خواهد شد که ظرفیت‌های بخش شیلات در آن معرفی می‌شود. علاوه بر این‌ها، 19 تیرماه نیز که به‌عنوان روز آبزی‌پروری ایران و فرانسه نامگذاری شده، با همکاری کارشناسان فرانسوی در بخش‌های مختلفی مانند بازار، غذا و بچه‌ماهی تبادل اطلاعات خواهند کرد.

وی تصریح کرد: فائو در تحقیقی که در 54 کشور دنیا انجام داده، به این نتیجه رسیده که هر کشوری بدون مطالعه و به‌روزرسانی اطلاعات در پرورش ماهی با بن‌بست روبه‌رو شده و در نهایت شکست می‌خورد؛ بنابراین آموزش یکی از ارکان اصلی و اساسی مورد نظر برای سازمان است و در این زمینه باید از تجارب کشورهای پیشرو استفاده کرد.

صالحی در پایان از ایجاد شرکت‌های تخصصی در زمینه شیلات حمایت کرد و اظهار داشت: ایجاد شرکت‌های پشتیبان و متخصص از آنجا که مباحث را به صورت ویژه پیگیری می‌کنند، می‌تواند بسیار ارزنده باشد؛ به‌طوری که اکنون در دنیا یکی از رموز موفقیت در تداوم و پایداری تولید، همین شرکت‌های مادر و تخصصی است./

V-950311-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید