Iranian Agriculture News Agency

حجتی در پیامی به اجلاس مسوولان ارشد کشاورزی و سفیران کشورهای منطقه آسیای مرکزی و غربی

برنج در اولویت برنامه های افزایش تولید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد

 محمود حجتی در پیامی به اجلاس مسوولان ارشد کشاورزی و سفیران کشورهای منطقه آسیای مرکزی و غربی برای توسعه همکاری در تحقیقات و تولید برنج که در رشت در حال برگزاری است، تصریح کرد: این وزارت مصمم است از ظرفیت های کشور به ویژه نیروی انسانی متخصص، محققین و اساتید دانشگاه برای تقویت زیرساخت های دانش بنیان برنج حداکثر استفاده را نموده و با انتقال دستاوردهای محققین به تولیدکنندگان و بهره برداران عرصه تولید برنج، سلامت و امنیت غذایی را تقدیم مصرف کنندگان ایرانی نماید.

برنج در اولویت برنامه های افزایش تولید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد ، برنج به عنوان دومین غذای مردم ایران و یک محصول راهبردی در اولویت برنامه های افزایش تولید وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در پیامی به اجلاس مسوولان ارشد کشاورزی و سفیران کشورهای منطقه آسیای مرکزی و غربی برای توسعه همکاری در تحقیقات و تولید برنج که در رشت در حال برگزاری است، تصریح کرد: این وزارت مصمم است از ظرفیت های کشور به ویژه نیروی انسانی متخصص، محققین و اساتید دانشگاه برای تقویت زیرساخت های دانش بنیان برنج حداکثر استفاده را نموده و با انتقال دستاوردهای محققین به تولیدکنندگان و بهره برداران عرصه تولید برنج، سلامت و امنیت غذایی را تقدیم مصرف کنندگان ایرانی نماید.
وی در این پیام آورده است:بخش کشاورزی یکی از مهمترین عرصه های همکاری منطقه ای است.با توجه به ظرفیت های فراوان این بخش از جمله تحکیم همکاری های این کشورها منشا تحول در تولیدات کشاورزی و بهبود وضعیت بهره برداران و تامین نیازهای مصرف کنندگان خواهد گردید.
حجتی خاطرنشان کرد:طی سال های گذشته همکاری های بین کشورهای منطقه آسیانی میانه و مرکزی وجود داشته که این همکاری ها در بهبود شاخص های اقتصای و اجتماعی و توسعه و رفاه مردم این کشورها موثر بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: تشکیل شبکه های مختلف منطقه ای برای استفاده از ظرفیت های موجود این کشورها از راهکارهای مناسب است و شبکه منطقه ای برنج از اقدامات ارزشمند تحکیم همکاری کشورها برای تولید محصول استراتژیک برنج به عنوان ماده غذایی مهم دنیا و مهمترین غذای مردم منطقه آسیا می باشد.
وی با ابراز خوشحالی از برگزاری این اجلاس مهم در فضای جدید همکاری ها و در دوره پساتحریم اذعان داشت: طی ماه های اخیر تفاهم نامه های متعددی در زمینه های مختلف اقتصادی و علمی با اغلب کشورهای منطقه منعقد شده که حاصل آن گسترش سریع همکاری های منطقه ای در زمینه های فنی، علمی و اقتصادی خواهد بود و این تفاهم نامه ها می تواند مبنای خوبی برای نمایندگان و مسئولان کشورهای شرکت کننده دراین اجلاس قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که ظرفیت های عظیم علمی پژوهشی و آموزشی خود را برای بهبود و توسعه تولید برنج کشورهای منطقه به مشارکت بگذارد.
حجتی در این پیام تاکید کرده است: بکار گیری فناورهای جدید برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی در تولید برنج و استفاده از الگوهای مناسب انتقال یافته های تحقیقاتی به بهره برداران یک ضرورت مبرم خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید