Iranian Agriculture News Agency

معاون آموزش و فناوری سازمان نظام مهندسی کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

پیگیری به رسمیت شناختن تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی مهندسان کشاورزی در سازمان نظام مهندسی

رتبه‌بندی مهندسان کشاورزی یکی از اهدافی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به شدت آن را پیگیری می‌کند.

پیگیری به رسمیت شناختن تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی مهندسان کشاورزی در سازمان نظام مهندسی

معاون آموزش و فناوری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اگروفود 2016 در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: متأسفانه در بیشتر استان‌ها با بحث رتبه‌بندی مهندسان کشاورزی به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌شود و در بیشتر موارد آن را به رسمیت نمی‌شناسند.

صمد رفیعی با اشاره به اینکه این مشکل حتی در بخشی از بدنه وزارت جهاد کشاورزی نیز وجود دارد، افزود: حتی معاونت آب و خاک وزارتخانه نیز تنها آن رتبه‌بندی را از دانش‌آموختگان می‌پذیرد که از طرف خود معاونت یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر شده است، نه از جانب سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی!

وی خاطرنشان کرد: هرچند در سال 56 بحث قانون رتبه‌بندی به‌صورت عام به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی واگذار شده، اما کانون ظرفیت متفاوت است و با وجود سازمان‌های متولی، این رتبه‌بندی‌ها در حوزه کشاورزی باید طبق قانون به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سپرده شود.

به گفته معاون آموزش و فناوری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، در تبصره (6) ماده (2) قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی صریحاً موضوع این واگذاری‌ها اعلام شده و حتی ماده (2) و (4) آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور، مصوب هیأت دولت، تأکید شده تا نماینده‌ای از استانداری‌ها و نماینده‌ای نیز از معاونت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در هیأت عالی رتبه‌بندی حضور داشته باشد. گذشته از این‌ها، در همین آیین‌نامه اشاره شده مراکزی که پیش از این توسط نهادهای دیگر رتبه‌بندی شده است، موظفند ظرف مدت یک سال رتبه‌بندی خود را با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تطبیق کنند؛ این در حالی است که آیین‌نامه اجرایی، مربوط به سال 92 و قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی برای سال 89 است.

رفیعی ادامه داد: در ساده‌ترین پیگیری‌ها و طرح موضوع برای به رسمیت شناختن رتبه‌بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با معاونت فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، این مقام مسئول نسبت به اجرای صحیح قانون نظری مثبت داشت و حتی با واگذاری موارد دیگری غیر از رتبه‌بندی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی موافق بود.

وی در پایان تصریح کرد: باید این موضوع از طرف مدیریت فنی و اجرایی سازمان مدیریت پیگیری شود و اگر این اتفاق نیفتد، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، به رسمیت شناختن رتبه‌بندی مهندسان را از کانال‌های دیگری دنبال خواهد کرد./

V-950312-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید