Iranian Agriculture News Agency

رئیس پژوهشکده پسته کشور اعلام کرد:

بهترین و پرمحصول‌ترین پایه پسته دنیا در کشور بومی می‌شود/ واگذاری آزمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تحقیقاتی پسته به بخش خصوصی

در راستای اهداف دولت جهت به‌کارگیری بیشتر بخش خصوصی و واگذاری امور تصدی‌گری به این بخش، آزمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تحقیقاتی پسته به بخش خصوصی واگذار شد.

بهترین و پرمحصول‌ترین پایه پسته دنیا در کشور بومی می‌شود/ واگذاری آزمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تحقیقاتی پسته به بخش خصوصی


رئیس پژوهشکده پسته کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از تولید پایه رویشی پسته EB1 در تفاهمنامه‌ای با بخش خصوصی و در سطح نیم تا یک هکتار خبر داد.

امان‌الله جوانشاه با بیان اینکه این پایه بومی‌شده یکی از بهترین و پرمحصول‌ترین پایه‌های پسته موجود در دنیا است، افزود: بررسی‌های لازم برای سازگاری این پایه با شرایط آب و هوایی کشور و ارقام ایرانی، مقاومت به آفات و بیماری‌ها، کم‌آبی و شوری صورت خواهد گرفت تا در صورت جواب‌دهی، کشت گسترده آن آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اهداف دولت جهت به‌کارگیری بخش خصوصی و واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی، پژوهشکده پسته حرکت رو به جلویی را داشته و تاکنون آزمایشگاه‌ها و ایستگاه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده به بخش خصوصی واگذار شده است.

جوانشاه در پایان با اشاره به راه‌اندازی شرکت های تحقیقاتی با مشارکت بخش خصوصی تصریح کرد: پیش از این فعالیت پژوهشکده و بخش خصوصی موازی با یکدیگر پیش می‌رفت که باعث گله‌مندی بخش خصوصی نیز شده بود، اما در حال حاضر بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر و نه به‌عنوان رقیب فعالیت می‌کنند./

A-950312-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید