Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان حفظ نباتات در کرمانشاه خبر داد:

کنترل 1.4 میلیون هکتاری آفت سن مضر غلات در مزارع کشور

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون در سطح یک میلیون و 400 هزار هکتار از مزارع گندم و جو سراسر کشور مدیریت آفت سن مضر غلات انجام شده که حدود 220 هزار هکتار از این سطح در استان کرمانشاه انجام شده است.


به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه باغستانی در بازدید از مزارع استان کرمانشاه با اشاره به این که مدیریت آفت سن مضر غلات در تولیدات غلات بسیار حائز اهمیت است، افزود: در سال زراعی جاری پیش بینی شده سطح مبارزه با این آفت در کل کشور به حدود یک میلیون و 750هزار هکتار برسد.
وی با اشاره به کنترل جدی علف‌های هرز در کشور، تصریح کرد: تاکنون حدود 3 میلیون و 300 هزار هکتار سمپاشی مزارع کشور صورت گرفته که 438 هزار هکتار آن مربوط به استان کرمانشاه است.
باغستانی با تاکید بر اهمیت مدیریت بیماری زنگ زرد در مزارع گندم اظهار داشت: تاکنون در سطح 51 هزار هکتار از مزارع گندم کشور عملیات کانون‌کوبی صورت گرفته که سهم استان کرمانشاه یک ‌سوم این سطح یعنی حدود 14 هزار و 500 هکتار است.
وی در خصوص مدیریت بیماری‌های غلات در سطح کشور افزود: تاکنون در سطح 400 هزار هکتار از مزارع گندم و جو با عوامل بیماری‌زا مبارزه شده است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور عوامل بیماری‌زای غلات را عواملی مانند سفیدک، انواع لکه برگی و... بیان و خاطرنشان کرد: عملیات مدیریت سن مضرغلات و بیماری‌های محصولات استراتژیک در استان کرمانشاه در حال کنترل بوده و با جدیت ادامه دارد.
وی با اشاره به این که عملیات مدیریت آفات در شهرستان‌های مناطق سردسیری استان کرمانشاه نظیر سنقر و کلیایی در حال اجراست، تصریح کرد: با این مدیریت دقیق امیدواریم شاهد مدیریت بهینه عوامل خسارت‌زا در مزارع گندم و جو این استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید