Iranian Agriculture News Agency

مرغ منجمد ماه رمضان با تاریخ مصرف 6 ماه عرضه می‌شود



مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در صورت نیاز بازار برای کنترل قیمت ها توزیع 60 هزارتن مرغ منجمد با تاریخ مصرف حداقل 6 ماه برای عرضه به بازار پیش بینی شده است.

حسن اباذری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البته تا زمانی که بازار نیازی به ورود شرکت پشتیبانی امور دام نداشته باشد، این شرکت اقدام به توزیع مرغ منجمد نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: در دو سال اخیر تولید مرغ در کشور به حدی رسید که هم اکنون با مازاد بر نیاز داخلی مواجه هستیم، در تمام طول سال مرغ برای مصرف به میزان کافی وجود دارد و کمبودی در این زمینه نداریم.مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام تاکید کرد مرغ هایی که شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولید کننده خریداری می کند به راحتی نمی تواند به بازار عرضه و به فروش برسد.

اباذری یادآورشد: در سال های گذشته به طور معمول در فصل های بهار و تابستان به دلیل افزایش تقاضا با پیک مصرف مواجه بودیم که برای کنترل بازار شرکت پشتیبانی امور دام مرغ را در زمان پیک تولید خریداری و در زمان پیک مصرف عرضه می کرد تا شرایط بازار متعادل شود.وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر به دلیل عرضه بالای مرغ گرم امکان ورود شرکت پشتیبانی اموردام برای عرضه مرغ منجمد وجود ندارد ، اما ناچاریم در زمان نزدیکی تاریخ انقضای مرغ این محصول را با شرایط آسان در اختیار مراکز خرید عمده مثل دانشگاه ها، پادگان ها، بیمارستان ها و وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی قرار دهیم.

مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی با بیان این که قیمت مرغ منجمد به تاریخ مصرف آن بستگی دارد، افزود: این شرکت برای ماه مبارک رمضان 60 هزارتن ذخیره سازی مرغ دارد که در صورت نیاز برای عرضه به بازار ، مرغ با حداقل 6 ماه تاریخ مصرف با قیمت هر کیلو حدود 50 هزار ریال به میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای رفاه و شهروند عرضه می شود.

اباذری ادامه داد: هم اکنون نیز مرغ منجمد دارای تاریخ انقضای کمتر از سه ماه با قیمت هر کیلو حدود 45 هزار ریال و بالای سه ماه 55 هزار ریال عرضه می شود.وی یادآور شد: براساس مصوبه هیات وزیران وزارتخانه های دولتی و مراکز عمده می توانند مرغ مصرفی نیاز داخلی خود را از این شرکت با قیمت 55 هزار ریال تامین کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید