Iranian Agriculture News Agency

در سال جهانی حبوبات؛

فائو کتاب "حبوبات، دانه‌های مغذی برای آینده‌ای پایدار" را منتشر کرد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) کتاب "حبوبات، دانه‌های مغذی برای آینده‌ای پایدار" را در سال جهانی حبوبات منتشر کرد.

فائو کتاب "حبوبات، دانه‌های مغذی برای آینده‌ای پایدار" را منتشر کرد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از فائو، حبوبات در قرن‌های گذشته بخش جدایی‌ناپذیری از رژیم‌های غذایی بوده است؛ امروزه این دانه‌های مغذی به‌طور گسترده‌ای در غذاهای سنتی سراسر جهان ازجمله حمص مدیترانه‌ای، دال‌عدس هندی، انواع لوبیا و برنج در آمریکای لاتین استفاده می‌شود.

برای گرامیداشت غذاهای حاوی حبوبات در سراسر جهان، فائو کتابی را با نام "حبوبات، دانه‌های مغذی برای آینده‌ای پایدار" منتشر کرده است که در صفحات این کتاب شما می‌توانید دستور پخت‌هایی که توسط 10 سرآشپز معروف از مکزیک، برزیل، اسپانیا، مراکش، تانزانیا، ترکیه، هند، پاکستان، چین و ایالات متحده آمریکا نوشته شده مطالعه کنید.

این کتاب حاوی راهنمایی­های مفیدی جهت پخت و پز با حبوبات مانند زمان مناسب برای خیساندن آنها و به تبع آن سرعت بخشیدن به روند پخت و پز، همچنین راه‌هایی برای ذخیره‌سازی آنها و اطمینان از عمر مفید انباری شان و اطلاعاتی در زمینه ارزش غذایی آنها است.

کتاب منتشرشده فراتر از یک کتاب صرفاً آشپزی است و شما می‌توانید حقایقی را در زمینه حبوبات، نقش آنها در رژیم‌های سالم و همچنین سهم حبوبات در تغییرات اقلیمی و تنوع ژنتیکی بیابید.

کتاب "حبوبات، دانه‌های مغذی برای آینده‌ای پایدار" را می­توان به‌طور مستقیم از ( اینجا ) دانلود کرد.

این کتاب با هدف بالا بردن سطح آگاهی مردم در زمینه حبوبات و در سال جهانی آن توسط فائو و در 196 صفحه به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی منتشر شده است.

به گزارش ایانا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) سال ۲۰۱۶ را سال حبوبات نام‌گذاری کرد تا در این سال مصرف پروتئین گیاهی و فواید استفاده از حبوبات را ترویج کند . حبوبات شامل انواع لوبیا و نخود یک منبع ارزان، خوشمزه و سرشار از پروتئین و ریزمغذی‌های جهانی است. بخش قابل توجهی از سلامت و معیشت مردم را به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه تأمین می‌کند .

در پیام سازمان ملل به مناسبت نام‌گذاری سال جهانی حبوبات، خوزه‌گرازیانو داسیلوا مدیرکل فائو با بیان اینکه حبوبات محصولاتی برای امنیت غذایی نسبت زیادی از جمعیت به‌ویژه در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا هستند، اظهار داشت: حبوبات بخشی از رژیم‌های غذایی سنتی محسوب می‌شوند که بیشتر توسط کشاورزان خرد تولید می‌شوند .

وی با اشاره به اینکه حبوبات بخش ضروری از رژیم انسان‌ها در تمامی قرون گذشته بوده‌اند، افزود: با این حال، ارزش غذایی این محصولات به‌طور کلی به رسمیت شناخته نشده است و همیشه مغفول مانده‌اند .

همچنین در پیام منتشرشده به مناسبت نام‌گذاری سال جهانی حبوبات، بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل نیز به نقش حائز اهمیت حبوبات در رفع گرسنگی امنیت غذایی، سوءتغذیه، چالش‌های زیست‌محیطی و سلامت انسان اشاره کرده است./

A-950316-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید