Iranian Agriculture News Agency

ممانعت طباخان از گرانی کله‌وپاچه برای تشویق روزه‌داران/ زولبیا و بامیه 11 هزار تومان شد و خرما از 10 هزار تومان گذشت

در استانه ماه مبارک رمضان بنا بر مصوبه کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، نرخ هر کیلوگرم زولبیا و بامیه 11 هزار تومان تصویب شد که یک‌هزار و 500 تومان پایین‌تر از نرخ پیشنهادی اتحادیه قنادان است.

ممانعت طباخان از گرانی کله‌وپاچه برای تشویق روزه‌داران/ زولبیا و بامیه 11 هزار تومان شد و خرما از 10 هزار تومان گذشت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در فاصله تنها دو روز مانده به شروع ماه رمضان و بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت، قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک 11 هزار تومان به تصویب رسید.

سخنگوی اتاق اصناف در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: پیش از این اتحادیه قنادان پیشنهاد اختصاص 12 هزار و 500 تومان برای هر کیلوگرم زولبیا و بامیه را داده بود که با مخالفت روبه‌رو شد.

مجتبی صفایی افزود: قیمت زولبیا و بامیه درجه دو، 10 هزار و 500 تومان تعیین شد که نرخ این محصول سال 94، 9 هزار و 500 تومان قیمت گرفته بود.


نرخ خرما از 10 هزار تومان عبور کرد

رئیس انجمن خرما همچنین در گفت‌وگو با ایانا اظهار داشت: با فاصله گرفتن فصل برداشت خرما از شروع ماه رمضان تلاش برای استفاده حداکثری از افزایش مصرف خرما رونق گرفته است، به‌طوری که قیمت خرما از سه تا چهارهزار تومان سال گذشته به بیش از 10 هزار تومان رسید

علی‌اصغر موسوی خاطرنشان کرد: چنین حباب قیمتی به‌علت عدم نظارت بر بازار و انباشت محصول در سایر فصول صورت می‌گیرد و باید برای شکستن این حباب اقدام کرد.

وی ادامه داد: حجمی بیش از 200 هزار تن خرمای تجاری در انبارهای کشور وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی بازار در این ماه باشد.


کله‌وپاچه گران شد

رئیس اتحادیه طباخان نیز در گفت‌وگو با ایانا گفت: صنف کله‌وپاچه‌فروشان تصمیم گرفتند به‌منظور افزایش مصرف و تشویق روزه‌داران برای خوردن کله‌وپاچه، از افزایش قیمت در ماه رمضان جلوگیری کنند.

رضا رواسیان تصریح کرد: سال گذشته قیمت یک دست کله‌وپاچه کامل 38 هزار تومان بود که امسال نیز همه واحدهای صنفی موظفند بر اساس کیفیت و حداکثر تا قیمت 38 هزار تومان، کله‌وپاچه طبخ‌شده خود را به فروش رسانند.


افزایش 10 درصدی نرخ آش و حلیم

رئیس اتحادیه فروشندگان آش، حلیم، کباب و غذاهای سنتی همچنین در گفت‌وگو با ایانا اظهار داشت: قیمت آش و حلیم بر اساس بررسی‌های اتاق اصناف به شرح ذیل خواهد بود.

حسین محمدی یادآور شد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های صورت‌گرفته، هر کیلوگرم حلیم با مخلفات 12 هزار تومان و بدون مخلفات 11 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

وی در پایان تأکید کرد: هر کیلوگرم آش رشته به قیمت 10 هزار تومان و آش شله‌قلمکار به قیمت 12 هزار تومان و همچنین حلوا و شله‌زرد به قیمت 10 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش می‌رسد./

F-950316-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید