Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عنوان کرد:

توسعه کشت کلزا با افزایش 15 درصدی قیمت خرید تضمینی دانه کلزا

امسال قیمت خرید تضمینی دانه کلزا نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش داشته که این امر باعث استقبال کشاورزان و افزایش کشت کلزا شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزایش 15 درصدی قیمت خرید دانه کلزا در مقایسه با سال گذشته و افزایش نرخ خرید از 22 هزار ریال به 25 هزار و 300 ریال انتظار می‌رود مزارع ضمن برخورداری از مزایای تناوب کشت کلزا از سود دهی قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

سیدافشین صفوی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری در سطح یک‌هزار و 700 هکتار کلزا در استان کشت شده است، افزود: پیش‌بینی شده حدود سه‌هزار و 500 تن دانه کلزا از این مزارع برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: مزارع کلزا با توجه به رعایت اصول به‌زراعی کشت و نزولات مناسب جوی وضعیت مزارع از شرایط خوبی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه 11 مرکز خرید در زمان برداشت کلزا در هشت شهرستان تعیین و تجهیز شده‌اند، ادامه داد: به‌منظور رفاه حال کلزاکاران 11 نفر از کارشناسان این سازمان با حضور در مراکز خرید بر نحوه خرید نظارت دارند.

صفوی با اشاره به اینکه امسال عملکرد مناسبی را در مزارع کلزا شاهد خوهیم بود، تصریح کرد: کشت کلزا از سوددهی قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

وی یادآور شد: بهای محصول خریداری‌شده با توجه به برنامه‌های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از کشت کلزا چند روز پس از تحویل محصول به کلزاکاران پرداخت می‌شود.

صفوی در پایان تأکید کرد: با توجه به ارزش تناوبی کلزا و کاهش بیماری‌ها و علف‌های هرز در زراعت گندم که باعث افزایش عملکرد و پایداری در تولید گندم می‌شود، تأکید کرد: برنامه توسعه کشت کلزا در اولویت برنامه‌های مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قرار دارد.

گفتنی است، سال گذشته دوهزا رو 700 تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید