Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

آماده باش 60 مرکز خرید گندم استان اردبیل برای خریداری 700 هزار تن محصول

سطح زیر کشت گندم استان اردبیل در سال جاری بالغ بر 320 هزار هکتار است که با وجود کاهش 11 درصدی سطح زیر کشت پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 700 هزار تن محصول از این سطح زیر کشت برداشت شود.


به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، عدیل سروی با اعلام این خبر افزود: عملیات خرید تضمینی گندم خوراکی از کشاورزان منطقه بیله سوار از تاریخ 14 خرداد ماه آغاز شده و تا این لحظه میزان خرید آن از مرز 9 هزار تن گذشته است.

سروی افزود: با وجود خشکسالی سال های گذشته خوشبختانه امسال از میزان و پراکنش مناسب بارندگی برخوردار بودیم و با توجه به فعالیت موثری که همکاران ما در شبکه های نظارت و پیش آگاهی در خصوص جلوگیری ازخسارت علف های هرز و بیمارها و آفات گندم مخصوصا ً زنگ زرد و فوزاریوم خوشه انجام دادند، لذا محصول گندم برداشت شده از لحاظ ارزش غذائی از کیفیت مطلوبی برخودار هستند.

سروی افزود: سطح زیر کشت گندم استان در سالجاری بالغ بر 320 هزارهکتار است که با وجود کاهش 11 درصدی سطح زیر کشت پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 700 هزار تن محصول از این سطح زیر کشت برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص قیمت تضمینی خرید گندم نیز افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده در سالجاری قیمت تضمینی خرید گندم به ازاء هرکیلوگرم مبلغ 12705 ریال است که وجه گندم خریداری شده از کشاورزان در کم ترین زمان ممکن به آنان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل غله استان با تمهیدات لازم مراکز ترانزیت گندم در مناطق تولید را دایرکرده و نسبت به بارگیری و حمل گندم مازاد استان به استان های همجوار گیلان، آذریایجان شرقی و نیز البرز به صورت شبانه روزی اقدام می نمایند.

این مقام مسئول اضافه کرد: بالغ بر 60 مرکز خرید در عملیات خرید گندم در طول دوره برداشت فعال خواهند بود و با توجه به اینکه عملیات برداشت در حال حاضر در مناطق شمالی استان در حال انجام است، در حال حاضر تعداد 15 مرکز خرید در شهرستان های بیله سوار و پارس آباد فعال هستند.

سروی در خصوص وضعیت سیلو ها و انبارهای بخش خصوصی نیز افزود: سیلوها و انبارهای بخش خصوصی موجود در استان ظرفیت انبار و نگهداری 300 هزار تن گندم را دارند که با افزایش ظرفیت جدید بخش خصوصی این میزان به 350 هزار تن در سال جاری و 400 هزار تن در سال آینده افزایش خواهد یافت که قسمتی از مازاد تولید گندم در شمال استان به شهرستان های اردبیل و مشکین شهر ترانزیت می گردد و امیدواریم برنامه ریزی ها و تلاش های جمیع همکاران جهاد کشاورزی استان موجبات رضایت گندم کاران را در پایان فصل فراهم آورده و ضریب اطمینان تولید و امید به آینده گندم کاران را افزایش دهد.

سروی در پایان سخنان خود از کلیه کشاورزان خواست در زمان مراجعه به مراکز خرید تضمینی کارت ملی و شماره حساب بانکی خود را به همراه داشته باشند تا مشکلی در پرداخت و واریز بهاء گندم تحویلی خود نداشته باشند.



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید