Iranian Agriculture News Agency

وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد:

دلایل افزایش ناگهانی هندوانه در روزهای اخیر/ شرایط تعدیل قیمت هندوانه در بازار مصرف فراهم شد

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی دلیل پایین بودن قیمت هندوانه و افزایش ناگهانی آن در روزهای اخیر را اعلام کرد.

دلایل افزایش ناگهانی هندوانه در روزهای اخیر/ شرایط تعدیل قیمت هندوانه در بازار مصرف فراهم شد


مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره دلیل پایین بودن قیمت هندوانه و افزایش ناگهانی قیمت آن در روزهای اخیر گفت: هندوانه‌های عرضه‌شده بازار در فصل بهار به‌طور عمده از استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس و جنوب کرمان تأمین می‌شود.

حسن خدنگی افزود: همزمانی برداشت در استان‌های فوق و دمای بالای هوا باعث شد که نگهداری محصول در مزارع با مشکل روبه‌رو شود؛ بنابرانی عرضه مازاد بر تقاضای بازار اتفاق افتاد و قیمت‌ها به سطح پایین‌تری رسید.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 90 درصد محصول تولیدشده در مزارع فوق برداشت شده و عمده هندوانه عرضه‌شده در بازار از کازرون فارس است.

خدنگی تصریح کرد: به‌دلیل افزایش تقاضا در ماه مبارک رمضان، شرایط برای تعدیل قیمت در بازار مصرف فراهم شده است.

گفتنی است، از آنجا که در برخی استان‌ها کشت هندوانه تا مهرماه ادامه دارد، هنوز آمار سطح زیر کشت این محصول به جمع‌بندی کلی نرسیده است، اما مطابق اطلاعاتی که مرکز آمار ایران در سال 1392 اعلام کرده است، سطح زیر کشت این محصول 139 هزار هکتار و تولید آن سه میلیون و 700 هزار تن بود که پیش‌بینی کاهش آن طی سال‌های آینده شده است.

قیمت هندوانه از 600 تومان به یک‌هزار و 300 تومان رسیده است که به اعتقاد مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، این قیمت متعادل است و به اعتقاد مسئولان میدان میوه و تره‌بار، تا اواسط ماه رمضان با کاهش قیمت روبه‌رو خواهیم بود./

M-950317-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید