Iranian Agriculture News Agency

در دیدار وزیر کشاورزی چین و مدیرکل فائو:

تفاهمنامه گسترش همکاری‌های چین و مدیرکل فائو منعقد شد

تفاهمنامه فائو و چین، نه‌تنها برای دو طرف سودمند است، بلکه برای تمامی کشورهای در حال توسعه برای رساندن گرسنگی به صفر در سراسر جهان مثمرثمر است.

تفاهمنامه گسترش همکاری‌های چین و مدیرکل فائو منعقد شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و دولت جمهوری خلق چین برنامه‌های خود را برای افزایش همکاری‌ها اعلام کردند.

پس از چند دهه همکاری موفق، چین و فائو جهت گسترش دامنه همکاری‌ها و رسیدن به دستاوردهای جدید در ترویج توسعه روستایی در سراسر جهان توافقاتی را داشتند.

تفاهم‌نامه جدید بر همکاری‌های استراتژیک در کشاورزی و امنیت غذایی و هموار کردن این مسیر تأکید کرده است.

خوزه‌گرازیانو داسیلوا، مدیرکل فائو در این باره گفت: این همکاری جامع بین چین و فائو پنجره تازه‌ای را به روی همکاری‌های نزدیک‌تر جهت کار روی بیماری‌های فرامرزی، توسعه زنجیره کشاورزی، علوم و تکنولوژی‌های جدید برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، توسعه بیشتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ( ICT ) می‌گشاید.

این تفاهم‌نامه نه‌تنها برای دو طرف سودمند خواهد بود، بلکه برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز برای رسیدن به هدف "گرسنگی صفر" در جهان مثمرثمر است.

گفتنی است، کشور چین توانسته از سال 1909، 138 میلیون نفر را از گرسنگی مزمن نجات دهد و به هدف اجلاس جهانی غذا و اهداف توسعه هزاره دست یابد./

A-950319-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید