Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام سازمان امور عشایر به ایانا خبر داد:

پرداخت تسهیلات 1000 میلیارد ریالی به هشت‌هزار خانوار عشایری/ اجرای پایلوت طرح‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی

در راستای حمایت از خانوارهای عشایری که دام‌هایشان بر اثر سیل و خشکسالی آسیب دیده‌اند مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات 1000 میلیارد ریالی به هشت‌هزار خانوار عشایری/ اجرای پایلوت طرح‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی


قائم‌مقام سازمان امور عشایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: از محل اعتبارات مواد 10 و 12 شرایط پرداخت تسهیلات یک‌هزار میلیارد ریالی در جهت افزایش تولیدات دامی عشایر فراهم شد.

میرولی صفرزاده افزود: خانوارهای عشایری که بر اثر سیل و خشکسالی‌های اخیر متحمل خسارت شده‌اند، در اولویت دریافت تسهیلات فوق تا سقف حداکثر 100 میلیون ریال با مدت بازپرداخت پنج ساله و سود چهار درصد هستند.

وی خاطرنشان کرد: معرفی عشایر اولویت‌دار و متقاضیان این تسهیلات به بانک کشاورزی، از اواخر خردادماه انجام می‌شود.

صفرزاده ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که تسهیلات قرض‌الحسنه فوق حدود هشت‌هزار خانوار عشایری را پوشش دهد.


فعالیت عشایر در تولید گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه‌ای

معاون توسعه عمران سازمان امور عشایر از اجرای پایلوت طرح‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی خبر داد و تصریح کرد: ایجاد گلخانه‌های سبزی و صیفی و فضاهای مناسب برای کشت گیاهان دارویی به‌عنوان پایلوت در دو استان چهارمحال و بختیاری و لرستان کلید خورد.

وی یادآور شد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های زاگرس مرکزی، البرز، سهند و سبلان برای توسعه کشت گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه‌ای توسط عشایر استفاده خواهد شد.

صفرزاده تأکید کرد: ایجاد گلخانه‌ها برای عشایر اسکان‌یافته و کشت گیاهان دارویی برای زمانی که عشایر در مرتع هستند به‌عنوان پایلوت نتایج مثبتی داشته است.

وی اظهار داشت: با معاونت باغبانی برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای، تأمین نهاده‌ها و منابع مالی در مناطق اسکان به توافقاتی رسیده‌ایم و علاوه بر آن آموزش‌های اولیه و معرفی الگوهای موفق در این بخش انجام شده است.

صفرزاده همچنین گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تلاش می‌شود که تولیدات عشایری به‌ویژه در حوزه محصولات دامی در قالب زنجیره تولید افزایش یابد و علاوه بر آن بهره‌وری آب با روش‌های گلخانه‌ای افزایش یابد.

وی در پایان ورود عشایر به منطقه ییلاقی دشت لار را 20 خردادماه اعلام کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌های منعقدشده با منابع طبیعی و محیط زیست در این تاریخ پوشش گیاهی منطقه در بهترین حالت برای تعلیف دام‌های عشایر است./

M-950322-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید