Iranian Agriculture News Agency

در شورای گفت‌وگو مطرح شد:

افزایش 50 هزار میلیارد تومانی تسهیلات تولیدی کشاورزی و صنعتی تا پایان تابستان

راهکارهای پرداخت تسهیلات سه‌هزاری، دوهزار و 500 میلیارد تومان و یک میلیارد دلار برای بخش‌های تولیدی صنعت وکشاورزی مصوب شده از محل تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) ، رئیس اتاق ایران و کرمان در حاشیه شواری گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: رهبر معظم انقلاب بر خروج واحدهای تولیدی از تعطیلی و افزایش ظرفیت تولید تأکید داشتند که در این رابطه پس از برگزاری نشست‌هایی در نهاد ریاست جمهوری، با وزرا و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی، در پایان اختصاص 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی نیمه‌تعطیل در نظر گرفته شد.

محسن جلال‌پور افزود: امیدواریم این میزان تسهیلات تا پایان تابستان امسال به 30 و یا 50 هزار میلیارد تومان افزایش یابد که باید تأمین مالی آن در بانک‌ها انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعطای تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی به میزان سه‌هزار، دوهزار و 500 میلیارد تومان و یک میلیارد دلار برای بخش‌های صنعت، کشاورزی و تولید مصوب شده که راهکار پرداخت این تسهیلات در حال تدوین است.

جلال‌پور، کاهش تقاضا را از مشکلات اصلی در مسیر تولید دانست و ادامه داد: همه مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی بحث کمبود نقدینگی نیست، بلکه این واحدها مشکلات دیگری نیز دارند که باید حل شوند و در این باره مجموعه کشور به‌دنبال حل مسائل اقتصادی است.

ور تصریح کرد: باید در بنگاه‌های کوچک و متوسط عزم جدی برای حرکت دوباره وجود داشته باشد تا در دوره پیش رو با تمهیدات اندیشیده شده، موانع و مشکلات این واحدها در زمینه نقدینگی، بازار و صادرات برطرف شود و در نیمه دوم سال جاری شاهد کارایی، ظرفیت و اشتغال بیشتر در این واحدها باشیم./

F-950322-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید