Iranian Agriculture News Agency

رئیس پژوهشکده سبزی و صیفی به ایانا خبر داد:

آغاز تحقیقات روی قارچ خوراکی برای نخستین‌بار در کشور/ نخستین بخش تحقیقات کشت‌های گلخانه‌ای در پایتخت افتتاح شد

با حمایت و پشتیبانی مسئولان و تأمین بودجه خواهیم توانست با تکمیل زنجیره دانش فنی، آموزش محققان و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا تا چهار سال آینده شاهد تولید بذور هیبرید در کشور باشیم.

آغاز تحقیقات روی قارچ خوراکی برای نخستین‌بار در کشور/ نخستین بخش تحقیقات کشت‌های گلخانه‌ای در پایتخت افتتاح شد


رئیس پژوهشکده سبزی و صیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از افتتاح بخش کشت‌های گلخانه‌ای در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران خبر داد و گفت: با توجه به سطح بالای گلخانه‌ها در پایتخت که عمدتاً نیز به سبزی و صیفی اختصاص دارند، وجود چنین مرکزی برای پیشبرد اهداف لازم بود.

محسن خدادادی با بیان اینکه در گام بعدی در استان اصفهان و جیرفت نیز این بخش ایجاد خواهد شد، افزود: در این بخش تازه‌تأسیس روی ارقام جدید سبزی‌های گلخانه‌ای و ایجاد تنوع گونه‌ای در گلخانه‌ها تحقیق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در کشور قادر به تولید 10 رقم خودگرده‌افشان خربزه، کاهو، اسفناج، طالبی و... هستیم، خاطرنشان کرد: تا به امروز ظرفیت تولید بذور هیبرید را نداشته‌ایم، اما با تغییر کاربری بخش سبزی و صیفی به پژوهشکده سبزی و صیفی، تولید این بذور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس پژوهشکده سبزی و صیفی ادامه داد: با حمایت و پشتیبانی مسئولان و تأمین بودجه خواهیم توانست با تکمیل زنجیره دانش فنی، آموزش محققان و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا تا چهار سال آینده شاهد تولید بذور هیبرید در کشور باشیم.

خدادادی از آغاز تحقیقات روی قارچ برای نخستین‌بار در کشور و در پژوهشکده سبزی و صیفی خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی انجمن تولیدکنندگان قارچ و معاونت باغبانی در صدد هستیم مشکلات اصلی تولیدکنندگان که می‌توان به ورود خاک پوششی از خارج کشور و شیوع بیماری مایکوگن در قارچ‌ها اشاره کرد را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در حال ساماندهی و گسترش و تجهیز پژوهشکده هستیم، نبود نیرو، ساختمان مستقل و آزمایشگاه تخصصی را از مشکلات حال حاضر پژوهشکده عنوان کرد.

خدادادی در پایان یادآور شد: هدف ما بنای آزمایشگاه‌هایی است که بتوانند در بخش سبزی و صیفی برای سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت مرجع باشند و در زمان بروز بحران‌ها یا گسترش شایعه‌ها بتوانند آلودگی نمونه‌ها را بدون خطا تشخیص دهند./

A-950323-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید