Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در گفت‌وگو با ایانا:

سرمایه‌گذاران روستایی تسهیلات یک‌هزار میلیاردتومانی با سود پنج درصد می‌گیرند/ سامانه جامع آمار و اطلاعات روستایی امسال رونمایی می‌شود

یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود پنج درصد و بخشودگی 15 درصدی سود بانکی در اختیار همه فعالان اقتصادی که حوزه فعالیت و سرمایه‌گذاری خود را روستا انتخاب کنند، پرداخت خواهد شد.

سرمایه‌گذاران روستایی تسهیلات یک‌هزار میلیاردتومانی با سود پنج درصد می‌گیرند/ سامانه جامع آمار و اطلاعات روستایی امسال رونمایی می‌شود

یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود پنج درصد و بخشودگی 15 درصدی سود بانکی در اختیار همه فعالان اقتصادی که حوزه فعالیت و سرمایه‌گذاری خود را روستا انتخاب کنند، پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات قابل جذب از محل صندوق توسعه ملی با 15 درصد بخشودگی سود بانکی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

نعمت‌الله رضایی افزود: یکی از مهم‌ترین ابزارهای افزایش سرمایه‌گذاری در روستاها و تبدیل روستا به کانون اشتغال، تأمین تسهیلات ارزان‌قیمت برای کارآفرینان روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود پنج درصد به همه فعالان اقتصادی که در حوزه روستا فعالیت کنند، تسهیلات پرداخت می‌شود که این رقم قابل تجدید است.

رضایی ادامه داد: صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی و فعالیت‌های صنعتی ازجمله پوشاک، از مصادیق فعالیت در حوزه روستایی است.

وی تصریح کرد: به‌منظور کاهش نرخ سود بانکی فعالیت اقتصادی در روستا، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، بنیاد ادبی و استانداری‌ها 15 درصد سود بانکی تأمین می‌شود و فعالان اقتصادی می‌توانند تسهیلات خود را با سود پنج درصدی دریافت کنند.


سامانه جامع آمار و اطلاعات روستایی سال جاری رونمایی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور یادآور شد: سامانه جامع آمار و اطلاعات روستا دو سال پیش طراحی و در اختیار مجموعه نظام آمارهای رسمی قرار گرفت و به تأیید رسید.

رضایی تأکید کرد: کمیته‌ای ذیل شورای عالی آمار تحت عنوان کمیته آمار و اطلاعات بخش روستایی ایجاد شد که مسئولیت آن به معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور داده شد.

وی اظهار داشت: مرکز آمار ایران نیز موظف به تأمین آمار روستایی از سامانه مذکور شد.

رضایی همچنین گفت: این سامانه به‌صورت آزمایشی افتتاح شد و در صورت اختصاص کد یکتا به هر آبادی از سوی وزارت کشور، تا پایان سال جاری رونمایی رسمی خواهد شد.


25 هزار روستا تا ماه آینده اینترنت پرسرعت می‌گیرند

معاون برنامه‌ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: زیرساخت‌های لازم برای استقرار اینترنت پرسرعت در 25 هزار روستا انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: 18 هزار روستایی تا بهمن‌ماه گذشته مجهز به اینترنت پرسرعت شدند و انتظار می‌رود تا تیرماه آینده هفت‌هزار روستا نیز به این فناوری مجهز و تعداد روستاهای برخوردار به 25 هزار روستا برسد.


تا پایان امسال گازرسانی روستاهای کشور خاتمه می‌یابد

رضایی ادامه داد: تا پایان امسال کار گازرسانی به همه روستاهای کشور انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون کار گازرسانی به 19 هزار روستا انجام شده و مابقی تا پایان سال جاری نیز تکمیل خواهد شد.

رضایی در پایان یادآور شد: اکنون 65 درصد روستاییان کشور از گاز برخوردارند./

F-950330-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید