Iranian Agriculture News Agency

آغاز شناسایی و تسهیل فرآیندهای صدور مجوز در بخش کشاورزی؛

مقررات زدایی 96 مجوز کسب و کار بخش کشاورزی توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی

فاز شناسایی و تسهیل فرآیندهای صدور مجوزهای کسب و کار در وزارت جهاد کشاورزی کلید خورد.

مقررات زدایی 96 مجوز کسب و کار بخش کشاورزی توسط وزارت اقتصاد و امور دارایی

فاز شناسایی و تسهیل فرآیندهای صدور مجوزهای کسب و کار در وزارت جهاد کشاورزی کلید خورد.


به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد خالدی مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارتخانه در گفت و گو با خبر نگار ما ضمن اعلام این خبر افزود: در فاز سوم از اجرای قانون اصلاح مواد (1) ، (6) و (7) سیاست های کلی اصل 44 تلاش می کنیم ضمن شناسایی درست فرآیندهای اخذ مجوز کسب و کار در بخش کشاورزی ، فرآیندهای غیر ضروری را حذف کنیم که کار ساده ای نیست.
وی هدف از اجرای این فاز را تسریع و تسهیل انجام فرآیند صدور مجوز برای انجام یک فعالیت و یا کسب و کار در حوزه کشاروزی و در نهایت رضایت بخش خصوصی عنوان کرد.
خالدی شناسایی و حذف درست مراحل غیر ضروری صدور مجوزهای کسب و کار را مستلزم همکاری خوب میان زیر بخش های کشاورزی، معاونت های تخصصی و همچنین تیم مشاوری که از سوی وزارت اقتصاد و امور دارایی این موضوع را پیگیری می کند، دانست.
وی اضافه کرد: پس ازمرحله شناسایی و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار در حوزه کشاورزی باید ارتباطات مان با دستگاه ها برای تصمیماتی که در سطح کلان گرفته می شود، برقرارباشد.
مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما با اجرای این فاز می خواهیم طوری عمل کنیم که متقاضیان فعالیت در حوزه کشاورزی دیگر مدت شش تا یک سال در فرآیند صدور مجوز کسب و کار معطل نشوند.
خالدی خاطرنشان کرد: پس از تاکید سیاست مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار،ما در نخستین فاز که در سال 93 آغاز شد، مجوزهای کسب و کار در زیر بخش های مختلف کشاورزی را احصا کردیم و در فاز دوم نیز تجمیع، ادغام و حذف مجوزهای غیر ضروری انجام گرفت که در نهایت 96 مجوز کسب و کار بخش کشاورزی تعیین و توسط هیات مقررات زدایی مستقر در وزارت اقتصاد و امور دارایی تصویب شد.
وی ادامه داد: از این 96 مجوز، 22 مورد مربوط به امور تولیدات دامی، 30 مورد دامپزشکی، 11 مورد جنگل، مرتع و آبخیز داری، 11 مورد تعاون روستایی، 6 مورد شیلات، 4 مورد بازرگانی، 5 مورد حفظ نباتات، 4 مورد تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، 2 مورد امور اراضی و یک مورد باغبانی است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید