Iranian Agriculture News Agency

براساس توافق بانک‌های خصوصی و دولتی

سود بانکی رسماً کاهش یافت/نرخ جدید

رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی کشور تصریح کرد: بر اساس مصوبه نشستی که با حضور تمام بانک های خصوصی و دولتی برگزار شد، نرخ سود بانکی برای سپرده های یک ساله، از امروز اول تیرماه از 18 به 15 درصد کاهش می یابد.

سود بانکی رسماً کاهش یافت/نرخ جدید

رضا حسین زاده رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی کشور تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز در نشستی که با حضور تمام بانک های خصوصی و دولتی برگزار شد نرخ سود بانکی برای سپرده های یک ساله از امروز اول تیرماه از 18 به 15 درصد کاهش می یابد.

به گزارش ایانا، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور از توافق بانک‌های خصوصی و دولتی برای کاهش سود بانکی به 15 درصد از ابتدای تیرماه خبر داد.

رضا حسین زاده رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی کشور تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز در نشستی که با حضور تمام بانک‌های خصوصی و دولتی برگزار شد نرخ سود بانکی برای سپرده‌های یک‌ساله از فردا اول تیرماه از 18 به 15 درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود: این امر در سال اقتصاد مقاومتی پیش زمینه رونق بخش تولید و صنعت خواهد بود.

پیشتر نیز ولی‌الله سیف در رادیو گفت‌وگو با اشاره به توافق بانک‌ها برای کاهش نرخ سود سپرده به 15 درصد، گفته بود: نرخ سود تسهیلات هم تا چند روز آینده کاهش می‌یابد. روند کاهنده نرخ تورم همچنان ادامه دارد و در مدت یک تا دو ماه آینده به مرز تک رقمی می‌رسد. بر اساس منطق اقتصادی با کاهش نرخ تورم بی‌تردید نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تصمیم بانک‌ها برای کاهش نرخ سود سپرده در مسیر برنامه‌های ترسیم شده بانک مرکزی است، گفت: در عین حال بازار پول با عکس‌العمل طبیعی خود اهدافی را که بانک مرکزی ترسیم کرده است محقق خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، تصریح کرد: واحدهای تولیدی که کمتر از یک میلیارد تومان بدهی دارند می‌توانند بدون پرداخت 6 درصد جریمه دیرکرد وام‌های خود را برای یک سال تمدید کنند، ضمن اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می‌شود و این هم به صنایع کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید