Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری به ایانا خبر داد:

تولید نیم میلیون تن لیموترش در سال جاری/ تکذیب ورود لیموی قاچاق به بازار

تاکنون خبری مبنی بر ورود لیموی قاچاق در کشور گزارش نشده است و تولید نیم میلیون تن لیموترش در کشور جوابگوی نیاز داخلی خواهد بود.

تولید نیم میلیون تن لیموترش در سال جاری/ تکذیب ورود لیموی قاچاق به بازار


مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) میزان تولید لیموترش در سال جاری 450 تا 500 هزار تن برآورد کرد.

ابوالقاسم حسن‌پور درباره خبرهای منتشرشده درباره وجود لیموی قاچاق در بازار و اوضاع نابسامان این محصول و افت شدید قیمت گفت: تاکنون خبری مبنی بر ورود لیموی قاچاق در کشور نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون لیموترش با قیمت هر کیلوگرم هشت تا 10 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود، افزود: محصول لیمو که هم‌اکنون در بازار وجود دارد، لیموترش‌های پیش‌رس و خارج از فصل هستند و فصل برداشت این محصول از اواخر تیرماه آغاز خواهد شد.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی دلیل گرانی حال حاضر لیموترش را عرضه خارج از فصل و نوبرانه آن عنوان کرد و ادامه داد: تا یک ماه آینده با آغاز فصل برداشت، قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

حسن‌پور با بیان اینکه دلیلی برای وجود همیشگی یک میوه در بازار وجود ندارد و هر محصول باید در فصل مختص به خود عرضه شود، میزان تولید در کشور را جوابگوی نیاز داخلی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اگر قاچاقی نیز صورت گیرد، قاچاق لیموخشک است و ما در هر صورت مخالفت خود را با این امر اعلام کرده‌ایم.

حسن‌پور در پایان استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد را از تولیدکنندگان اصلی لیموترش در کشور برشمرد./

A-950401-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید