Iranian Agriculture News Agency

به‌منظور توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود فناوری‌های نوین؛

تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی حلال جهان در ایران برگزار می‌شود/ حضور کشورهای صاحب‌نام صنایع گوشتی در تهران

نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته MeatEX و تنها نمایشگاه محصولات پروتئینی خاورمیانه 15 تا 18 آبان‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی حلال جهان در ایران برگزار می‌شود/ حضور کشورهای صاحب‌نام صنایع گوشتی در تهران

نخستین نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته MeatEX و تنها نمایشگاه محصولات پروتئینی خاورمیانه 15 تا 18 آبان‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دبیر انجمن صنفی صنایع فرآورده‌های گوشتی با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه به‌منظور توسعه صادرات فرآورده‌های گوشتی و محصولات پروتئینی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود فناوری‌های نوین برگزار می‌شود.

مجید افلاکی افزود: این نمایشگاه می‌تواند ایران را به هاب تجارت محصولات پروتئینی در منطقه خلیج فارس تبدیل کند.

وی با اشاره به توان پتانسیل صادرات فرآورده‌های گوشتی ادامه داد: در سال گذشته 7.5 تا 8 میلیون دلار صادرات فرآورده‌های گوشتی به کشورهای عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شده که امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه، صادرات فرآورده‌های گوشتی به عدد قابل قبولی افزایش یابد.

افلاکی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 490 هزار تن انواع فرآورده‌های گوشتی در کشور تولید شده که این رقم نسب به سال 93 هیچ‌گونه افزایشی نداشته است.


تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی حلال جهان در ایران

در ادامه این نشست، مدیر نمایشگاه MeatEX نیز طی سخنانی اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای صنایع گوشتی ایران است تا ضمن توسعه صادرات بتوانند از ماشین‌آلات و فناوری روز دنیا نیز بهره‌مند شوند.

هرمز مهبد با اشاره به اینکه این نمایشگاه تنها نمایشگاه تخصصی محصولات پروتئینی حلال جهان است، تصریح کرد: شرکت‌ها و تجار صنعت فرآورده‌های گوشتی با حضور در این نمایشگاه می‌توانند ضمن ورود به بازار خاورمیانه به بازار بزرگ تجارت فرآورده‌های حلال کشورهای اسلامی نیز دسترسی پیدا کنند.

وی درباره شرکت‌کنندگان در نمایشگاه نیز یادآور شد: تاکنون 73 درصد فضای نمایشگاه به فروش رفته که سهم خارجی‌ها 17 درصد است و شرکت‌هایی از استرالیا، نیوزیلند، آلمان، فرانسه، آذربایجان، قزاقستان، ترکیه و فنلاند حضورشان قطعی شده است.

مدیر نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته MeatEX درباره معرفی این نمایشگاه به شرکت‌های خارجی تأکید کرد: در سمینارهای مختلفی از جمله در فرانکفورت و استانبول ویژگی‌های خاص این نمایشگاه به خارجی‌ها معرفی شده، به‌طوری‌که این نمایشگاه مورد تأیید وزارت اقتصاد کشور ترکیه قرار گرفته و تجار و تولیدکنندگان این کشور برای حضور در این نمایشگاه از این وزارتخانه یارانه می‌گیرند.

به گفته مهبد، سازمان MLA که سازمان دام و طیور استرالیا و مترادف با سازمان دامپزشکی ایران است نیز ازجمله شرکت‌کنندگان این نمایشگاه است.

وی ایده اولیه تشکیل برگزاری این نمایشگاه تخصصی را استقبال و بازخورد حضور غرفه‌ای از ایران در نمایشگاه معتبر ایفا و فرانکفورت عنوان کرد.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه به دو بخش اصلی صنعت و محصول تقسیم شده است، به‌طوری‌که در بخش صنعت ماشین‌آلات، فناوری و اتوماسیون مرتبط با تولید، فرآوری، بسته‌بندی، توزیع، انبارداری و فروش محصولات پروتئینی را شامل می‌شود.

این نمایشگاه توسط هلدینگ "تجارت فراسو" و با حمایت معنوی انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران برگزار می‌شود و اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی، سازمان دامپزشکی کشور و انجمن کارفرمایی صنعت و بسته‌بندی مواد پروتئینی به عنوان حامیان این نمایشگاه حضور دارند./

O-950401-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید