Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشآ گیاهی عنوان کرد:

معیار انتخاب خرمای سالم از نظر سازمان غذا و دارو/ خرما از پرخوری به هنگام افطار ممانعت می کند

فقط خرماهایی باید مورد استفاده قرار گیرند که به صورت کاملا بهداشتی فرآوری و بسته بندی شده و دارای شماره پروانه بهداشتی ساخت، تاریخ تولید و انقضا، نام و آدرس واحد تولیدی و آرم سازمان غذا و دارو باشند.

معیار انتخاب خرمای سالم از نظر سازمان غذا و دارو/ خرما از پرخوری به هنگام افطار ممانعت می کند


فقط خرماهایی باید مورد استفاده قرار گیرند که بصورت کاملا بهداشتی فرآوری و بسته بندی شده و دارای شماره پروانه بهداشتی ساخت، تاریخ تولید و انقضا، نام و آدرس واحد تولیدی و آرم سازمان غذا و دارو باشند.


رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشآ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: فقط خرماهایی باید مورد استفاده قرار گیرند که بصورت کاملا بهداشتی فرآوری و بسته بندی شده و دارای شماره پروانه بهداشتی ساخت، تاریخ تولید و انقضا، نام و آدرس واحد تولیدی و آرم سازمان غذا و دارو باشند.


به گزارش ایانا، نسترن محمدی، رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشآ گیاهی سازمان غذا و دارو در گفتگو با پایگاه خبری سازمان غذا و دارو گفت: خرما دارای طیف گسترده ای از مواد مغذیضروری بوده و منبع بسیار خوبی از پتاسیم محسوب می شود.

وی افزود: مقدار قند خرما رسیده در حدوده 80 درصد و باقیمانده آن شامل پروتئین، فیبر و عناصر کمیاب می باشد.

محمدی اظهار داشت: استفاده از این میوه در ماه مبارک رمضان به دلیل ارزش غذایی آن توصیه شده است.این میوه، قند کاهش یافته در دوران روزه داری را جبران کرده و به علت دارابودن فیبر و خاصیت ملین بودن ان، سیستم گوارشی را که به دلیل روزه داری بی تحرک شده است، به تحرک وامیدارد.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی محصولات غذایی و آشامیدنی با منشآ گاهی سازمان غذا و دارو ادامه داد: خرما مقدار قابل توجهی فولات یا اسیدفولیک به بدن می رساند که برای خون رسانی لازم است.خرما میوه ای است که زیادترین قند را در خود دارد و هر 3 عدد خرما یک واحد میوه شمارش شده است.مصرف خرما سبب کنترل اشتها می شود و از پرخوری به هنگام افطار ممانعت می کند.

محمدی در ادامه گفت: خرما ارزش غذایی فراوانی دارد اما برای خرید و انتخاب آن باید بسیار دقیق بود زیرا سطح چسبناکی دارد و آلودگی های مختلف را به سمت خود جذب می کنند از این رو فقط خرماهایی باید مورد استفاده قرار گیرند که بصورت کاملا بهداشتی فرآوری و بسته بندی شده و دارای شماره پروانه بهداشتی ساخت، تاریخ تولید و انقضا، نام و آدرس واحد تولیدی و آرم سازمان غذا و دارو باشند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید