Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی به ایانا خبر داد:

خرید بیش از 40 هزار تن گندم جوانه‌زده و آفت‌زده از کشاورزان/ خرید چهار میلیون و 870 هزار تن گندم از بهره‌برداران 28 استان کشور

بارندگی‌های اخیر در دو استان گلستان و مازندران مقدمات خرید بیش از 40 هزار تن گندم جوانه و آفت‌زده را رقم زد که در راستای حمایت از کشاورزان، خریدهای انجام‌شده تا تعیین تکلیف در انبارهای جداگانه نگهداری می‌شود.

خرید بیش از 40 هزار تن گندم جوانه‌زده و آفت‌زده از کشاورزان/ خرید چهار میلیون و 870 هزار تن گندم از بهره‌برداران 28 استان کشور


معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: 28 استان کشور به گردونه خرید گندم تضمینی وارد شده‌اند و تاکنون چهار میلیون و 870 هزار تن از این محصول استراتژیک از کشاورزان خریداری شده است.

علی قنبری افزود: 72 مرکز خرید در قالب بیش از 700 هزار محموله محصول بهره‌برداران را تحویل گرفتند.

وی خوزستان را همچنان دارای رتبه نخست در خرید گندم برشمرد و خاطرنشان کرد: یک میلیون و 388 هزار تن از گندم‌های خریداری‌شده مربوط به استان خوزستان است و پس از آن گلستان با یک میلیون و 150 هزار تن رتبه دوم، فارس با 630 هزار تن رتبه سوم و اردبیل با 270 هزار تن رتبه چهارم از لحاظ خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

قنبری ارزش کمی گندم خریداری‌شده از کشاورزان را 62 هزار میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: تاکنون حدود 65 درصد بهای گندم یعنی معادل 40 هزار میلیارد ریال به حساب بهره‌برداران واریز شده است.


خریداری بیش از 40 هزار تن گندم جوانه‌زده از کشاورزان

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خریداری بیش از 40 هزار تن گندم جوانه‌زده و آفت‌زده خبر داد و تصریح کرد: با وجود آنکه شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس جدول پاکی گندم کشاورزان را خرید می‌کند، اما در راستای حمایت از بهره‌برداران محصول آفت‌زده و جوانه‌زده را نیز خریداری و در انبارهای جداگانه‌ای نگهداری می‌کند.

وی یادآور شد: هنوز برای این نوع گندم، قیمت‌گذاری نشده است و به محض تعیین تکلیف بهای آن به حساب گندمکاران پرداخت می‌شود.

قنبری تأکید کرد: بارندگی‌های اخیر در استان‌های گلستان و مازندران باعث شد که بخشی از محصول جوانه بزند و آفت‌زده شود که ممکن است برای خوراک دام استفاده شود.

وی در پایان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که با ورود سه استان باقیمانده به گردونه خرید، میزان کل خرید به 10 میلیون تن برسد./

M-950406-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید