Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان به ایانا خبر داد:

ورود هیأت‌های تجاری در حوزه خرما به ایران/ پیش‌بینی صادرات 70 هزار تن خرما با ورود تکنولوژی‌های جدید

پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 190 تا 200 هزار تن خرما از نخلستان‌های استان خوزستان برداشت شود.

ورود هیأت‌های تجاری در حوزه خرما به ایران/ پیش‌بینی صادرات 70 هزار تن خرما با ورود تکنولوژی‌های جدید


پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 190 تا 200 هزار تن خرما از نخلستان‌های استان خوزستان برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت تولید خرما در این استان گفت: برداشت خرما از ماه‌های مرداد و شهریور از نخلستان‌های استان خوزستان آغاز می‌شود که تولیدی در حد سال گذشته قابل پیش‌بینی است.

محمد قاسمی‌نژاد افزود: در راستای توسعه، اصلاح و نوسازی نخلستان‌های استان خوزستان بر اساس ارقام تجاری کشت ارقام برهی، مجول، پیارم در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 503 هکتار از اراضی استان خوزستان با ارقام رایج برهی و پیارم به زیر کشت رفته است.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: احیا و توسعه نخیلات در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان در مجموعه طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری دیده شده و بخشی از اعتبارات طرح فوق برای انجام عملیات بیولوژیک و استفاده از نهال، پاجوش و کشت بافت هزینه خواهد شد.


شادگان، قطب تولید خرمای خوزستان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اعلام اینکه بارندگی‌های اسفند و فروردین‌ماه مشکل کم‌آبی نخیلات را برطرف کرده، تصریح کرد: شهرستان شادگان قطب تولید خرمای استان خوزستان محسوب می‌شود، اما با وجود خشکسالی سال گذشته در حوزه مارون و تنش‌هایی که به محصول خرمای منطقه وارد شد، انجام به‌موقع عملیات تغذیه لطمه‌ای به تولید وارد نکرد.

وی یادآور شد: از سطح 42 هزار هکتاری نخلستان‌های استان خوزستان، 32 هزار هکتار بارور و مابقی نهال است و پیش‌بینی می‌شود تولیدی معادل 190 تا 200 هزار تن محصول، رقم بخورد که در حد سال گذشته است.

قاسمی‌نژاد تأکید کرد: هرساله حدود 70 هزار تن از خرمای تولیدشده در استان خوزستان به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

وی در پایان از ورود هیأت‌های تجاری برای انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری در حوزه خرما خبر داد و اظهار داشت: با ورود تکنولوژی‌های جدید امید می‌رود صادرات به سایر کشورها افزایش یابد./

M-950406-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید