Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاه به ایانا خبر داد:

کاهش نرخ سود بانکی تسهیلات گلخانه‌داران/ پایانه احمدآباد 200 میلیارد تومان تسهیلات گرفت

نرخ سود تسهیلات بانکی یک‌هزار میلیارد تومانی گلخانه‌داران از 20 درصد به 16 درصد تنزل یافت.

کاهش نرخ سود بانکی تسهیلات گلخانه‌داران/ پایانه احمدآباد 200 میلیارد تومان تسهیلات گرفت


نرخ سود تسهیلات بانکی یک‌هزار میلیارد تومانی گلخانه‌داران از 20 درصد به 16 درصد تنزل یافت.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه و بذر و نهال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی دولت برای تجهیز گلخانه‌های کشور با دو درصد کاهش سود بانکی با 16 درصد سود در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

غلامحسین سلطان‌محمدی افزود: تسهیلات اولیه با سود 18 درصدی و سفته‌های تأمینی با سود 20 درصد برای متقاضیان محاسبه و با رایزنی‌های صورت‌گرفته مقرر شد تسهیلات با نرخ تمام‌شده 16 درصد در اختیار گلخانه‌داران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان نرخ تسهیلات بانکی را بدون در نظر گرفتن قیمت تمام‌شده کالا و وضعیت بازار در نظر گرفت و به‌صورت جزیره‌ای و تنها در تطبیق با قوانین سیستم بانکی آن را اعلام کرد.


پایانه گل و گیاه احمدآباد تسهیلات 200 میلیارد تومانی گرفت

سلطان‌محمدی با اشاره به پایانه گل و گیاه احمدآباد مستوفی ادامه داد: مجری این پروژه توانست با گرفتن تسهیلات 200 میلیارد تومانی و افزایش ارزش سهام ساخت پایانه گل و گیاه احمدآباد مستوفی را دوباره به کار اندازد.

وی تصریح کرد: هرچند سردخانه گمرک و خطوط هوایی این پایانه مرحله به مرحله تکمیل خواهد شد، اما به‌نظر می‌رسد تا پایان سال 95 پایانه احمدآباد مستوفی آماده بهره‌برداری باشد.


ساماندهی تولید سبزی و صیفی در گلخانه

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه و بذر و نهال از بازدید اعضای این اتحادیه از گلخانه‌های هلند، بلژیک و آلمان خبر داد و یادآور شد: در جریان بازدید از گلخانه‌های هلند، بلژیک و آلمان ساماندهی تولید سبزی و صیفی در گلخانه‌های کشور در دستور کار اتحادیه قرار گرفت.

سلطان‌محمدی تأکید کرد: کشورهای مذکور تولید سبزی و صیفی را فضای گلخانه با یک‌هشتم مصرف آب در ایران با تناژ چندبرابری دنبال می‌کنند.

وی اظهار داشت: سازه‌های کشور هلند برای تولیدات سبزی و صیفی نیازمند 100 یورو در هر مترمربع است؛ لذا به‌نظر می‌رسد به جای افزایش سطح گلخانه سه تا چهار لاین طبقه‌بندی شده می‌تواند به افزایش چندبرابری دست یافت.

سلطان‌محمدی در پایان گفت: در زمان حاضر حجم تولید گل و گیاه کشور پاسخگوی نیاز داخلی است، اما برای سبزی و صیفی که نیاز سفره روز مردم است، باید چاره‌اندیشی کرد و با انتقال سیستم نشاءکاری در گلخانه، از هدررفت آب جلوگیری کرد./

F-950408-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید