Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک رئیس رسانه ملی با وزیر جهاد کشاورزی تاکید شد:

ورود حرفه‌ای شبکه های سراسری صدا و سیما به بیان مسائل کشاورزان/تاکید بر حمایت رسانه ملی از بخش کشاورزی

رئیس رسانه ملی در نشستی مشترک با وزیر جهاد کشاورزی بر تقویت همکاری‌ها به ‌ویژه حمایت رسانه ملی از تولید داخلی در بخش کشاورزی تأکید کرد.وی افزود : در صورت آباد شدن روستاها و معکوس شدن مهاجرت، کشاورزی به جایگاه اصلی خود بر می‌گردد و این کار بزرگی است که به عهده وزارت جهاد کشاورزی است و کمک به آن نیز از وظایف صدا و سیما محسوب می‌شود.

ورود حرفه‌ای شبکه های سراسری صدا و سیما به بیان مسائل کشاورزان/تاکید بر حمایت رسانه ملی از بخش کشاورزی



رئیس رسانه ملی در نشستی مشترک با وزیر جهاد کشاورزی بر تقویت همکاری‌ها به ‌ویژه حمایت رسانه ملی از تولید داخلی در بخش کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش ایانا از روابط‌ عمومی رسانه ملی، در این نشست علی‌عسکری با اشاره به جایگاه و اهمیت کشاورزی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد اشتغال جوانان در روستاها و رشد کشاورزی کشور که در تحقق اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار است، مأموریت بزرگ و جهاد گونه وزارت کشاورزی محسوب می‌شود.

وی افزود: در کشور ما کشاورزی یک عامل راهبردی در اقتصاد مقاومتی و پایداری در برابر تحریم‌هاست که در پیشرفت و آبادانی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور تصریح کرد: کوچ روستائیان و کشاورزان از روستاها به شهرهای بزرگ به دلیل بعضاً خشکسالی سال‌های اخیر و برخی عوامل دیگر بیشترین عامل پدید آمدن آسیب‌های اجتماعی و نیز کند شدن چرخه کشاورزی در کشور بوده است.

وی افزود: در صورت آباد شدن روستاها و معکوس شدن مهاجرت، کشاورزی به جایگاه اصلی خود بر می‌گردد و این کار بزرگی است که به عهده وزارت جهاد کشاورزی است و کمک به آن نیز از وظایف صدا و سیما محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه تأکید کرد که رسانه ملی در همه زمینه‌های کشاورزی و معرفی روش‌های نوین و استفاده از فناوری‌های جدید به موضوع کشاورزی می‌پردازد تا سطح اطلاعات جامعه کشاورزی کشور افزایش یابد.

وی در خصوص تولید برنامه های علمی- آموزشی در موضوع کشاورزی تصریح کرد: تلاش می کنیم تولید برنامه‌هایی با موضوع کشاورزی را نسبت به گذشته افزایش و سطح کیفی برنامه ها را ارتقاء داده تا میزان اثر‌گذاری آن افزایش یابد.

علی‌عسکری در ادامه با اشاره به نقش پراهمیت رادیو در پرداختن به موضوع کشاورزی گفت:‌امروزه شبکه‌های سراسری و محلی رادیو می‌توانند در موضوع کشاورزی به طور حرفه‌ای ورود پیدا کنند و با بیان مسائل کشاورزان، صدای آنها در موضوعات مختلف باشند.

وی با اشاره به شرافت شغل کشاورزی گفت:‌آمادگی داریم برترین‌های کشاورزی را با هماهنگی وزارت کشاورزی معرفی کنیم تا هم شخصیت‌سازی شود و هم با انعکاس تجربیات کشاورزان در زمینه رشد کشاورزی، منشاء اثر واقع شویم .
علی‌عسکری با اشاره به تدوین برنامه‌های بلند مدت در این زمینه، گفت: پیشنهاد من این است که شورای کشاورزی با حضور نمایندگانی از جانب صداوسیما و وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شود تا سیاست‌های مناسبی بر مبنای فعالیت‌های حوزه کشاورزی در برنامه‌سازی اتخاذ شود.

وی درباره اهمیت تبلیغات کالاهای کشاورزی نیز گفت:‌محصولات کشاورزی باید از طریق تبلیغات، تجاری‌سازی شوند تا از این روش به نشان برتر تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه حق کشاورزی در کشور ما بالاست اما هنوز ادا نشده است، گفت: تعداد زیادی شرکت تولیدات کشاورزی از جمله شرکت‌هایی در زمینه خشکبار، کنستانتره ودیگر محصولات خوراکی وجود دارد که در سطحی گسترده فعالیت می‌کنند و باید با معرفی آنها به رشد کشاورزی کمک شود.

‌عسکری به موضوع تشویق جوان‌ها به انجام فعالیت‌های کشاورزی اشاره و تاکید کرد: ‌در این زمینه باید تبلیغ و هزینه شود و وزارت جهاد کشاورزی باید بودجه‌ای را به تولید برنامه‌های استانی در زمینه تولیدات کشاورزی اختصاص دهد تا با این کار، جوانان هم به کار کشاورزی رغبت پیدا کنند و هم زمینه‌سازی برای ایجاد شغل شود.

وی افزود:‌مدیران وزارت کشاورزی با همت بلندی که دارند می‌توانند در این زمینه ایفای نقش کنند و ما نیز به عنوان رسانه همراه خواهیم بود.

در این نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی در سخنانی گفت: کشاورزی مقوله بزرگی است که از آن غفلت شده و توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشور در این زمینه به خوبی معرفی نشده است.

محمود حجتی افزود: مثلا دو استان گیلان و مازندران به اندازه کشور هلند بارندگی دارند و میلیارد‌ها دلار از صادرات کشاورزی آن عاید کشور می‌شود.

وی افزود: اگر ظرفیت‌های خود را ارزیابی کنیم، متوجه می‌شویم چقدر توانایی داریم اما این درست نیست که کاستی ها و نواقص را به مباحثی چون خشکسالی در برخی مناطق مرتبط کنیم.

وی با اشاره به افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی مانند گندم، برنج، شکر، دانه‌های روغنی، حبوبات، پنبه، انواع گوشت ، شیر و تخم‌مرغ در سال‌های اخیر گفت: متأسفانه تلاش کشاورزان زحمتکش در این زمینه مغفول مانده و من از دوستان صداوسیما تقاضا دارم زحمت‌های این قشر را انعکاس دهد تا در فرهنگ‌سازی کار و فعالیت کشاورزی اثرگذار باشد.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تأکید بر نقش رسانه در ترویج آموزش و توانمندسازی و ارتقای دانش کشاورزان تصریح کرد: آموزش کشاورزان و انتقال مفاهیم به آنها مبحثی است که نباید در این زمینه کوتاهی شود و ما آمادگی لازم را در همراهی با صداوسیما در آموزش کشاورزان داریم.

وی گفت:‌انتظار داریم طرح‌های موفق در صداوسیما منعکس تا تصویر درستی از کشاورزی و محصولات ارائه شود.

حجتی با اشاره به برخی موفقیت‌های حوزه کشاورزی، به سطح زیر کشت گندم در سالجاری اشاره کرد و یادآور شد: پیش‌بینی ما برای خرید گندم در سالجاری 10 میلیون تن است که تراز تولید و مصرف گندم کشور برابر خواهد شد و این نشان می‌دهد که کشور می‌تواند در بسیاری از محصولات به خودکفایی برسد و اگر به امر ترویج و آموزش صحیح توجه بیشتری شود این امر محقق خواهد شد.

مراسم دیدار امروز رئیس رسانه ملی با وزیر جهاد کشاورزی با حضور اعضای شورای معاونان سازمان صداوسیما و وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید