Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم اردبیل، نیر؛ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

هشدار به مسوولان برای پیشگیری از ورود دلالان به مراکز خرید گندم

نماینده مردم اردبیل، نیر؛ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با هشدار به مسؤولان در مورد ورود دلالان به مراکز خرید برای فروش گندم وارداتی با مصرف دامی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا سیلوهایمان پر از این گندم‌ها شود که در این صورت کیفیت پخت نام و سلامت آن دچار مشکلاتی می‌شود.

هشدار به مسوولان برای پیشگیری از ورود دلالان به مراکز خرید گندم



به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، رضا کریمی در جلسه بررسی فرصت ها و تهدیدات حوزه آب و خاک و عمران در استان و شهرستان اردبیل با قدردانی از تلاش مدیران حوزه آب و خاک و با اعلام این مطلب افزود: اهمیت ساخت و ساز در مناطق روستایی به شکل خانوادگی با پوشش همه فرزندان را ضروری خواند و افزود: اقدامات سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت این مجموعه در دو سال اخیر به ویژه طرح الگوی کشت و فعالیت برای جلوگیری از خام‌فروشی‌ها حرکتی مناسبی بوده و قابل تحسین است. با وجود اینکه کارهای بسیار زیادی انجام شده اما به نظر می‌رسد همچنان گله‌مندی‌هایی در بحث مدیریت منابع آب و مسدود کردن چاه‌ها در روستاهایی را شاهد هستیم که امرار معاش روستاییان از طریق تولیدات کشاورزی و تأمین منابع آب است که انتظار می‌رود با اغماض و سعه صدر بیشتر در این زمینه مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود .

کریمی ادامه داد: برنامه حوزه اصلاح و تعادل‌بخشی منابع آب در چهار شهرستان حوزه انتخابیه‌ اردبیل، نیر، نمین و سرعین جوابگو نیست و باید این فرآیند اصلاح شده تا با پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها زمینه جلب رضایت روستاییان بیشتر فراهم آید .

وی در مورد طرح‌های توسعه روستایی و ضرورت بازنگری در طرح‌ هادی روستایی گفت: ما باید روستاییان را به ماندن در روستا و جلوگیری از مهاجرت ترغیب و تشویق کنیم نه اینکه بخواهیم اسباب دلسردی و ناامیدی آنها را در حوزه تولید و حضور در روستاها فراهم آوریم .

وی با هشدار به مسؤولان در مورد ورود دلالان به مراکز خرید برای فروش گندم وارداتی با مصرف دامی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تا سیلوهایمان پر از این گندم‌ها شود که در این صورت کیفیت پخت نام و سلامت آن دچار مشکلاتی می‌شود .

کریمی بیان کرد: در خود استان اردبیل اتفاقاتی افتاده که باید مراقب باشیم نظیر این اتفاقات در سایر مناطق رخ ندهد .

نماینده مردم اردبیل در مجلس ضرورت نظارت و کنترل بر مخازن آب و همچنین اجرای طرح فاضلاب روستاهای بالادست سد یامچی را یادآور شد و اضافه کرد: ما اگر می‌خواهیم مشکل آب شرب اردبیل را حل کنیم باید فکری به حال جمع‌آوری فاضلاب شهر و روستاهای نیر کنیم چرا که بدون اختصاص منابع در این زمینه نمی‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم .



انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید