Iranian Agriculture News Agency

شکر به کام مصرف‌کنندگان تلخ و به کام دلالان شیرین شد/ افزایش 30 درصدی قیمت شکر از ابتدای خرداد تا امروز

عضو هیأت‌مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: نرخ هر کیلوگرم شکر در بنکداری‌ها به سه‌هزار تومان رسید که در مقایسه با نرخ این محصول در ماه گذشته ۷۰۰ تومان افزایش داشته است.

عضو هیأت‌مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: نرخ هر کیلوگرم شکر در بنکداری‌ها به سه‌هزار تومان رسید که در مقایسه با نرخ این محصول در ماه گذشته ۷۰۰ تومان افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در حالی این روزها بحث شکر به موضوع تلخ محافل صنایع شیرینی و شکلات و شیرین دلالان این محصول استراتژیک بدل شده است که امروز با ترخیص 65 هزار تن شکر در بندر امام، فعالان بازار، انتظار دارند تا اگرچه قاسم‌علی حسنی امروز در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده "نرخ هر کیلوگرم شکر در اوایل خردادماه دوهزار و 300 تومان در بازار مصرف قیمت داشت که بعد از این مدت به تدریج نرخ این محصول افزایش یافت و در ماه رمضان به سه‌هزار تومان در سطح بنکداری رسید." این نرخ با رسیدن محصول جدید وارداتی، متعادل شود و صنایع غذایی ایران، بیش از این دچار خسران ناشی از طعم شیرین شکر زیر زبان دلالان نشوند.

در واقع به گفته عضو هیأت‌مدیره اتحادیه بنکداران مواد غذایی نرخ مصوب این محصول دوهزار و 300 تومان است، اما از آنجا که شرکت بازرگانی دولتی این محصول را به نرخ مصوب توزیع می‌کند، هم اکنون از حجم توزیع توسط این شرکت کاسته شده است.

البته وی در این گفت‌وگو تصریح کرده است: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید این محصول در بازار و از طرفی کاهش عرضه توسط بورس، فشار بر روی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزایش یافته است و این شرکت نیز با تأخیر و محدودیت، محصول را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

حسنی با بیان اینکه افزایش قیمت شکر در بازار مصرف ناشی از برخی سودجویی‌ها است، گفت: در صورتی که به میزان عرضه این محصول اضافه شود، دوباره قیمت شکر کاهش می‌یابد و جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود، به‌طوری که در ماه‌های گذشته نرخ این محصول در بازار کمتر از نرخ مصوب بود.

به گزارش ایانا، باید حال با توجه به این افزایش قیمت شکر و در عین حال ترخیص 65 هزار تن شکر در بندر امام که خبرش امروز اعلام شد، طی چند روز آینده، چه اتفاقی در حوزه شکر اتفاق خواهد افتاد؟/

O-950409-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید