Iranian Agriculture News Agency

افزایش تراز آب دریاچه ارومیه جان دوباره به آرتمیا بخشید



نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی از افزایش یک متری سطح تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به اول مهرماه سال 94 خبر داد.

خلیل ساعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، تراز دریاچه ارومیه را 1271.15 ذکر کرد و گفت: تراز این دریاچه اواخر شهریور و اوایل مهر گذشته 1270.08 بود که نشان می‌دهد بیش از یک متر تراز آبی آن افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: سطح تراز آب دریاچه ارومیه تا تاریخ پنجم تیرماه سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، افزایش 49 سانتی متری نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه پرآبی دریاچه ارومیه در ماه‌های اخیر جان دوباره به آرتمیا بخشیده است، گفت: آرتمیا در شوری آب 250 میلی گرم در لیتر می‌تواند به زیست خود ادامه دهد و در سال‌های گذشته در اثر کاهش آب و تبخیر و در نتیجه شوری دریاچه ارومیه تا حد 400 میلی‌گرم در لیتر ، رشد این موجود متوقف شده بود.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های اخیر و همچنین اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه موجب افزایش سطح تراز آب دریاچه ارومیه شده است.

ساعی خاطرنشان کرد: بارندگی در سال زراعی 93-94 نیز بالا بود ولی در آن سالها تراز آب دریاچه ارومیه تغییر چندانی نکرد، خوشبختانه در سالهای 94 و 95 و با اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه شاهد اخبار امیدوار کننده ای نسبت به آینده این دریاچه هستیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید