Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

مزایای پیوستن بورس کالای ایران به فدراسیون بورس‌های جهانی WFE

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالای پاکستان، از عضویت بورس کالای ایران در فدراسیون بورس‌های جهانی WFE خبر داد.

مزایای پیوستن بورس کالای ایران به فدراسیون بورس‌های جهانی WFE


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالای پاکستان، از عضویت بورس کالای ایران در فدراسیون بورس‌های جهانی WFE خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و بر اساس آنچه پایگاه خبری بورس کالای ایران مخابره کرد، امروز در جریان نشستی رسمی در سازمان بورس و اوراق بهادار که با حضور اعجاز علی‌شاه، رئیس بورس کالای پاکستان، محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران و مدیران ارشد بازار سرمایه برگزار شد، تفاهمنامه همکاری میان بورس کالای ایران و بورس کالای پاکستان منعقد شد.

محمد فطانت، رئیس سازمان بورس نیز در حاشیه این نشست گفت: بورس کالای ایران که برای عضویت در فدراسیون بورس‌های جهانی درخواست داده بود، به‌تازگی با دریافت نامه‌ای از سوی این نهاد، عضو WFE شد که امیدوارم این اتفاق خوشایند برای بازار سرمایه ایران به‌زودی برای سایر بورس‌های کشور نیز رخ دهد.

حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران نیز در این باره اظهار داشت: ما به خاطر شرایط تحریم از عضویت در نهادهای بین‌المللی محروم بودیم، اما با ورود به دوران پساتحریم فرصتی ایجاد شد تا بتوانیم به عضویت فدراسیون بورس‌های جهانی دربیاییم.

وی با بیان اینکه فدراسیون بورس‌های جهانی، معتبرترین تشکل و نهادی است که بورس‌ها می‌توانند عضو آن شوند، به مزایای این عضویت اشاره کرد و افزود: تطبیق بورس کالای ایران با استانداردهای بین‌المللی، ارتباط هرچه بهتر و بیشتر با بورس‌های کالایی دنیا، حضور در کارگاه‌های تخصصی فدراسیون و تبادل تجربیات و دانش و همچنین معرفی و به اشتراک گذاشتن بازارهای جدید مالی در بین اعضا و در نهایت، توسعه فعالیت‌های اقتصادی مانند پوشش ریسک‌های کشوری از طریق بورس‌ها ازجمله مزایای عضویت بورس کالا در WFE به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایانا، در سند احراز شرایط عضویت فدراسیون جهانی بورس‌ها آمده است: "اعضای فدراسیون جهانی بورس‌ها، بازارهای سرمایه عمومی که از اجزای کلیدی اقتصاد ملی به‌شمار می‌روند را هدایت می‌کنند. صنعت بورس به‌منظور ایفای نقش کلان اقتصادی خود، ملزم به رعایت استانداردهای بالای تعیین شده با توجه به نیازهای تجاری بازار است و باید به ‌بهترین روش‌ها و استانداردهای تعیین شده توسط مقامات صلاحیت‌دار داخلی و جهانی در صنعت خدمات مالی، توجه ویژه داشته باشند.

شیوه حصول شرایط عضویت در میان مراجع مختلف قانونی متفاوت است. بیشتر شرکت‌ها و مقامات دولتی، مسئولیت کسب اطمینان از فعالیت‌های زنجیره ارزش بورس که در ذیل به‌طور خلاصه بیان می‌شود، را بر عهده دارند. برخی از اعضای فدراسیون جهانی بورس‌ها از الزامات خود انتظام گسترده‌ای به‌عنوان بخشی از تعهد کاری خود برخوردار هستند و گروهی دارای الزامات به نسبت کمتری هستند، اما عضویت طیف وسیعی از وظایف سازماندهی خود انتظامی را پوشش می‌دهد. عضو فدراسیون جهانی بورس‌ها به‌منظور ایجاد یک بازار کارآمد باید از توانایی لازم برای تشریح نحوه ترکیب داخلی عاملان (بازیگران) صلاحیت‌دار در حوزه اختیارات خود برخوردار باشد."/

O-950410-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید