Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به ایانا خبر داد:

خرید 52 هزار تن کلزای کشاورزان به ارزش 900 میلیارد ریال/ گلستان با خرید 13 هزار تن رتبه نخست خرید تضمینی کلزا

تاکنون 52 هزار تن محصول کلزای کشاورزان با ارزشی معادل 900 میلیارد ریال با قیمت تضمینی خریداری شده است.

خرید 52 هزار تن کلزای کشاورزان به ارزش 900 میلیارد ریال/ گلستان با خرید 13 هزار تن رتبه نخست خرید تضمینی کلزا

تاکنون 52 هزار تن از محصول کلزای کشاورزان با قیمت تضمینی خریداری شده است که دارای ارزشی معادل 900 میلیارد ریال است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از خریداری 52 هزار تن کلزا خبر داد و گفت: 24 استان کشور به چرخه خرید کلزا وارد شده‌اند و تاکنون این مقدار کلزا توسط 105 مرکز، خریداری شده است.

علی قنبری افزود: قیمت هر کیلوگرم کلزا دارای قیمت تضمینی معادل دوهزار و 530 تومان از سوی دولت تعیین شده است که ارزش این مقدار خرید معادل 900 میلیارد ریال برآورد شده و به‌طور کامل به کشاورزان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی کلزا، شرکت بازرگانی دولتی ایران امسال برای نخستین‌بار وارد بحث خرید شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر خوداتکایی دانه‌های روغنی تأکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 90 درصد تولید روغن وابسته به واردات است که با برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی قرار است خوداتکایی محصولات روغنی از جمله کلزا، آفتابگردان و گلرنگ تأمین شود.

قنبری تصریح کرد: در حال حاضر استان گلستان با خرید 13 هزار تن رتبه نخست، خوزستان با 12 هزار و 900 تن رتبه دوم و استان اردبیل با خرید هفت‌هزار و 700 تن رتبه سوم خرید کلزا را در کشور دارا هستند.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، حدود 800 هزار تن از محصول کلزای بهره‌برداران خریداری شود.

قنبری در پایان تأکید کرد: مشکل خاصی در خرید محصول کلزا نداریم و در زمان برداشت سایر دانه‌های روغنی همچون آفتابگردان و گلرنگ آمادگی داریم محصول کشاورزان را خریداری کنیم./

M-950412-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید