Iranian Agriculture News Agency

باغات زیتون شناسنامه دار می شوند

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران گفت:با فراهم شدن اعتبارات حدود 80 تا 100 میلیون تومانی باغات زیتون در سال جاری شناسنامه دار می شوند.


مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با فراهم شدن اعتبارات حدود 80 تا 100 میلیون تومانی باغات زیتون در سال جاری شناسنامه دار می شوند.


غلامرضا تقوی مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شناسنامه دار شدن باغات زیتون اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه باغات زیتون در سال های گذشته بدون مطالعه صورت گرفته از این رو به دنبال شناسایی باغات هستیم تا درصد کنسروی و روغنی آن را مشخص کنیم.

وی با اشاره به شناسنامه دار کردن باغات گفت: با اجرایی شدن این طرح شناسایی ارقام زیتون به روش علمی انجام خواهد شد و حال پیشنهاد داده ایم که با شناسایی باغات زیتون این ارقام به وسیله پیوند به سمت ارقام تجاری بریم.

تقوی ادامه داد: با فراهم شدن اعتبارات حدود 80 تا 100 میلیون تومانی این طرح در سال جاری به عنوان نخستین استان اجرا خواهد شد.

گفتنی است که بحث پیوند و تغییر اقلام حدود پنج سال است که در حال اجرا است وهمواره قرار است که این طرح به صورت سیستماتیک توسط متخصین شناسایی شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به مزایای طرح شناسنامه دارشدن باغات بیان کرد: شناسایی ارقام مناسب زیتون و توسعه باغات روغنی به جای کنسروی از مهم ترین رویکردهای این طرح در سال اقتصاد مقاومتی است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید