Iranian Agriculture News Agency

با بکارگیری از ظرفیت های بورس کالا اجرایی شد؛

موفقیت اجرای طرح حمایت از ذرت کاران خوزستان/ عرضه 238 هزار تن ذرت کشاورزان خوزستان از طریق بورس کالا

بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان ذرت کار که در سال ۹۴ ذرت خود را از طریق بورس عرضه کرده اند پرداخت شد.

موفقیت اجرای طرح حمایت از ذرت کاران خوزستان/ عرضه 238 هزار تن ذرت کشاورزان خوزستان از طریق بورس کالا



طرح حمایت از ذرت کاران توسط سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با موفقیت اجرا شد.


به گزارش ایانا از «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی با بیان خبر فوق گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان ذرت کار که در سال ۹۴ ذرت خود را از طریق بورس عرضه کرده اند پرداخت شد. در سال گذشته با اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مصوبه هیئت وزیران، طرح خرید ذرت با قیمت تضمینی از طریق بورس کالا برای اولین بار در کشور در استان خوزستان اجرا شد.

وی افزود: با اجرای این طرح ۲۳۸ هزار تن ذرت کشاورزان خوزستان دریافت و از طریق بورس کالا عرضه گردید.اجرای این طرح موجب شد بازار معاملات ذرت به صورت مکانیزه با قیمت واقعی و بر اساس کیفیت محصول، موجب رضایت تولید کننده و مصرف کننده گردد.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی افزود: از مزایای این طرح می توان به پرداخت ۷۰ درصد قیمت ذرت پس از ۴۸ ساعت به حساب کشاورز ، فروش ذرت در بازار بورس بر اساس قیمت تابلوی بورس و با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه های تعاون روستایی، حذف واسطه های اضافی مسیر تولید تا توزیع و افزایش امنیت تولید و توزیع و کاهش هزینه های دولت اشاره کرد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید