Iranian Agriculture News Agency

با تاکید وزیر کشور در هم اندیشی تدوین برنامه های توسعه ای روستاها؛

تدوین طرح های توسعه روستائی در وزارت کشور کلید خورد

نمایندگان دستگاه های مرتبط در روند مدیریت روستاها با حضور در وزارت کشور، در نشستی به ریاست رحمانی فضلی در خصوص تدوین طرح های توسعه روستائی هم اندیشی کردند.

تدوین طرح های توسعه روستائی در وزارت کشور کلید خورد



نمایندگان دستگاه های مرتبط در روند مدیریت روستاها با حضور در وزارت کشور، در نشستی به ریاست رحمانی فضلی در خصوص تدوین طرح های توسعه روستائی هم اندیشی کردند.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،‌ رحمانی فضلی در این نشست که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان،‌ معاون توسعه روستائی معاون اول رئیس جمهوری،‌ رئیس سازمان بسیج مستضعفین، استانداران منتخب و معاونان وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط برگزار شد، بر ضروت جریان سازی قوی فرهنگی برای استمرار همراهی مردمی در روند اقتصاد مقاومتی از جمله در روستاها تأکید کرد.
بنا بر این گزارش وزیر کشور با اشاره به راهنمائی ها و هدایت مقام معظم رهبری و پیگیری مجدانه رئیس جمهوری برای پیشبرد روند اقتصاد مقاومتی گفت: نگاه ما به موضوع اقتصاد مقاومتی؛‌ نگاه کوتاه مدت نیست و تلاش می کنیم با ریل گذاری صحیح،‌ امکان پیگیری یک مسیر مستمر برای تحقق اهداف کشور در این عرصه از جمله در مناطق روستائی کشور را فراهم کنیم.
رحمانی فضلی با تأکید بر حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی در روستاها،‌ استفاده صحیح از ظرفیت های روستاها را در گرو محفوظ ماندن ویژگی های اصیل روستاها دانست و اهتمام دستگاه های مرتبط با مدیریت روستاها بر این رویکرد را خواستار شد.
جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد روستاها یک بخش مهم از پازل اقتصاد ملی کشور است؛‌ اما پیشبرد اقتصاد مقاومتی در روستاها لزوماً و منحصراً متوقف بر اجرای پروژه های بزرگ نیست و ساماندهی و حمایت از فعالیت های خُرد روستائیان نقطه آغاز خوبی برای نیل به شکوفائی اقتصادی در روستاها و تحقق اقتصاد مقاومتی در این بخش است.
وزیر کشور با بیان اینکه تکیه بر اقتصاد مبتنی بر نفت نمی تواند پاسخگوی مطالبات مردمی در عرصه اقتصاد ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی باشد، خاطر نشان کرد: در بخش های مختلف اقتصادی سه استان الگوی آذربایجان شرقی،‌ کرمان و لرستان از جمله در بخش روستائی این استان ها،‌ رویکردهای تولید محور درون زا را با استفاده از اختیارات ویژه تفویضی دنبال می کنیم و نتایج موفق را به سایر استان ها تسری می دهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید