Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

پیش‌بینی تولید حدود 266 هزار تنی انگور از سطح باغ‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش‌بینی تولید حدود 266 هزار تن انگور از سطح باغ‌های این استان خبر داد.

پیش‌بینی تولید حدود 266 هزار تنی انگور از سطح باغ‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش‌بینی تولید حدود 266 هزار تن انگور از سطح باغ‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم‌زاده با اعلام این خبر گفت: از مجموع 22 هزار و 531 هکتار از باغ‌های انگور آبی و دیم استان حدود هفت‌هزار هکتار از این باغ‌ها به روش ایستاده و مدرن مجهز بوده و مابقی به روش سنتی است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 266 هزار تن انگور از سطح باغ‌های استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی افزود: سطح باغ‌های انگور استان 19 هزار و 866 هکتار بوده که یک‌هزار و 155 هکتار آن نهال و بقیه بارور است.

کریم‌زاده ادامه داد: سطح زیر کشت باغ‌های ایستاده در استان نیز حدود هفت‌هزار هکتار است که جهاد کشاورزی استان در صدد تجهیز کلیه باغ‌ها به روش ایستاده است، چراکه میانگین تولید در هر هکتار از باغ‌های ایستاده حدود 25 تن بوده، در حالی که میانگین تولید در باغ‌های سنتی حدود 10 تن است.

وی تصریح کرد: در استان علاوه بر 200 رقم انگور وجود دارد که برخی از آنها به‌صورت تجاری کشت می‌شوند.

کریم‌زاده با اشاره به نام برخی از ارقام انگور در استان یادآور شد: رقم سفید کشمشی، قرمز کشمشی، تبرزه سفید و قرمز، ریش بابا، حسینی، خلیلی، لعل بیدانه و قیزیل اوزوم ازجمله آنهاست.

وی محسنات باغ‌های انگور ایستاده را شامل عملکرد بالا، کاهش هزینه‌های تولید به میزان یک‌سوم باغ‌های سنتی، کاهش خسارت در برابر سرمای بهاره، کاهش خسارت در برابر سرما و بارش‌های پاییزه، اجرای عملیات کاشت داشت و برداشت مکانیزه، کاهش میزان آفات و بیماری‌ها و تسهیل در انجام مبارزات شیمیایی، راحت بودن انجام عملیات باغی و افزایش کیفیت و بهداشتی بودن محصول به‌دلیل عدم برخورد با خاک عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در پایان تأکید کرد: عدم وجود تسهیلات کم‌بهره بانکی، نبود اسناد رسمی مالکیت در اغلب اراضی و باغ‌ها ازجمله مشکلات این بخش است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید