Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

رئیس جدید دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران آغاز به‌کار کرد

در مراسم معارفه رئیس جدید دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران که در ستاد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، سیدیعقوب صادقیان‌مطهر به‌عنوان رئیس جدید دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران کار خود را آغاز کرد.

رئیس جدید دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران آغاز به‌کار کرد


در مراسم معارفه رئیس جدید دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران که در ستاد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، سیدیعقوب صادقیان‌مطهر به‌عنوان رئیس جدید دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، درمراسم معارفه رئیس جدید دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران که روز گذشته در ستاد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، سیدیعقوب صادقیان‌مطهر به‌عنوان رئیس جدید دفتر نمایندگی ایکاردا در ایران کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم سیدعطا رضایی، رئیس پیشین ایکاردا در ایران ضمن بیان کوتاهی از فعالیت­‌های اجراشده در زمینه کشاورزی به‌ویژه کشت دیم، مشارکت ایکاردا را در ایران در زمینه کشت دیم یکی از همکاری­های این سازمان یاد کرد که می­تواند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد.

وی ارتباطات بین‌الملل را به دو بخش ارتباطات دوجانبه و چندجانبه و بین‌الملل تقسیم کرد و سیاق برخورد با این دو حوزه را بسیارمتفاوت عنوان کرد.

رئیس پیشین ایکاردا در ایران نقش سیاست­‌های اتخاذشده از سوی کشورها را در این حوزه بسیار تأثیرگزار دانست که می‌­تواند حتی ارتباطات فنی دوجانبه را به کلی تحت تأثیر قرار دهد.

رضایی با تأکید بر موقعیت خاص ایران در دنیا خواستار تقویت هرچه بیشتر ارتباطات با سازمان‌های بین‌المللی شد و این ارتباطات را مایه گرفتن سهم کشور از این سازمان­‌های بین‌المللی دانست.

وی برای بهبود ارتباطات بین‌المللی بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با سازمان­‌های بین‌المللی خواستار تقویت هرچه بیشتر دفتر روابط بین‌الملل سازمان از بعد نیروی کارشناسی شد.

در ادامه، سیدیعقوب صادقیان‌مطهر، نماینده جدید ایکاردا در ایران با بیان اینکه تحکیم روابط میان سازمان تحقیقات و ایکاردا مستلزم همکاری‌های همه جانبه از سوی هر دو مجموعه است، بر همکاری­‌های نزدیک و هماهنگ در این زمینه تأکید کرد.

همچنین اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منصوب شدن یک ایرانی را به نمایندگی از ایکاردا در دفتر نمایندگیش را از نخستین تجربه‌های ایکاردا یاد کرد و ضمن تشکر از فعالیت‌های سیدعطا رضایی که در شرایط سخت تحریم‌ها فعالیت‌های فنی را پیگیری می‌کردند نقش وی را بسیار خوب عنوان کرد و موفقیت او را خواستار شد.

رئیس سازمان تات، استفاده از ایکاردا در پروژه امنیت غذایی که مراحل نهایی خود را طی می‌کند مهم دانست و همکاری‌های نزدیک با مؤسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی را مهم برشمرد و ارتباطات دوجانبه در زمینه آموزش اعضای هیأت علمی را فرصت مناسبی در این زمینه یاد کرد.

در پایان با اهدای لوح تقدیر به سیدعطا رضایی ازخدمات وی تقدیر به‌عمل آمد و حکم انتصاب سیدیعقوب صادقیان‌مطهر به وی ابلاغ شد./

A-950415-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید