Iranian Agriculture News Agency

احیا 400 هکتار از زمین‌های شلمچه در قالب طرح 550 هزار هکتاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از احیا 400 هکتار از زمین‌های شلمچه در قالب طرح 550 هزار هکتاری خبر داد.

احیا 400 هکتار از زمین‌های شلمچه در قالب طرح 550 هزار هکتاری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از احیا 400 هکتار از زمین‌های شلمچه در قالب طرح 550 هزار هکتاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان، محمد مطرودی گفت: با برنامه‌های در حال اجرا از سوی این اداره، 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی شلمچه برای کشت پاییزه امسال آماده و احیا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این زمین‌ها در قالب طرح 550 هزار هکتاری طرح مقام معظم رهبری از شش ماه دوم سال جاری برای کشت پاییزه آماده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر با بیان اینکه مؤسسه جهاد نصر فارس در شهرستان خرمشهر از نیمه دوم خردادماه سال جاری کار خود را آغاز کرد، افزود: با وجود مشکلات در سایه مدیریت صحیح و برگزاری نشست‌های آگاه‌سازی کشاورزان از مزایای طرح از سوی مدیریت جهاد کشاورزی و همراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر و نماینده مردم خرمشهر و همکاری کشاورزان منطقه و عوامل اجرایی، طرح احیای اراضی کشاورزی خرمشهر تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 96 به پایان برسد.

مطرودی سهم شهرستان خرمشهر از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را 10 هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: پنج‌هزار و 100 هکتار از این زمین‌ها مربوط به منطقه شلمچه، یک‌هزار و 900 هکتار حفار شرقی و یک‌هزار و 600 هکتار حفار غربی است.

وی تصریح کرد: مؤسسه جهاد نصر فارس مجری طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شلمچه در قالب احیای سه‌هزار و 100 هکتار از اراضی فعالیت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر یادآور شد: طرح احیای زمین‌های روستای مؤمنین خرمشهر در قالب هفت بلوک 450 هکتاری از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده و شامل احداث 15. 5 کیلومتر زهکش‌های روباز درجه یک و دو که تاکنون 12 کیلومتر آن آزاد شده و احداث زهکش‌های زیرزمینی به طول 577 کیلومتر که از این میزان تاکنون 175 کیلومتر آن انجام شده است.

مطرودی تأکید کرد: با توجه به نوع آبیاری باید پنج ایستگاه پمپاژ ایجاد شود که چهار ایستگاه در حال ساخت بوده و ساخت دو ایستگاه در مرحله پایانی است.

وی اظهار داشت: از سه‌هزار و 100 هکتار زمین شلمچه، تسطیح 740 هکتار انجام شده است.

مطرودی در پایان گفت: در حوزه اشتغال‌زایی طرح مقام معظم رهبری در خرمشهر 185 نیروی انسانی در قالب مشاغل تخصصی، اپراتور فنی مهندسی و کارگر در حال فعالیت هستند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید