Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان عنوان کرد:

11میلیارد تومان مطالبات معوق دامداران، باعث بی انگیزگی تولید کنندگان شیر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده گفت: در حال حاضر یازده میلیارد تومان مطالبات معوق دامداران از کارخانجات شیر و لبنیات باعث ایجاد بی انگیزگی در میان تولید کنندگان شیر شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده گفت: در حال حاضر یازده میلیارد تومان مطالبات معوق دامداران از کارخانجات شیر و لبنیات باعث ایجاد بی انگیزگی در میان تولید کنندگان شیر شده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان ، میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بابیان توضیحاتی در خصوص میزان تولید شیر و گوشت قرمز در استان گفت: مقدار تولید شیر در استان در حدی است که باید در صدی از آن به خارج از استان صادر شود که به طور متوسط 20 تن از شیر تولیدی استان از شهرستان گرمسار به تهران ارسال می شود .

وی در خصوص افزایش مصرف شیر تولیدی در استان پیشنهاد کرد: باید با فرهنگ سازی مصرف سرانه شیر را درخانواده ها بالا برد و در کنار آن نسبت به راه اندازی کارخانجات لبنی در استان و افزایش سطح تولید اقدام و از طرف دیگر با رایزنی ها می توان کارخانجات لبنی دیگر استان ها را تشویق به خرید شیر تولیدی استان نماییم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار گوشت اشباع است یادآور شد: دامداران نمی توانند دام های پرواری خود را کشتار و روانه بازار نمایند از اسن رو نباید توزیع گوشت قرمز منجمد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام صورت گیرد .

میرعماد بررسی امکان استمهال باز پرداخت تسهیلات واحد های تولید کننده شیر در استان برای مدت زمانی حداقل 4 ماه و پیگیری تسریع در وصول مطالبات تولید کنندگان شیر را از دیگر موارد قابل طرح در جلسه عنوان کرد .

سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نیز با بیان اینکه از نظر ما توجه به ارتقاء کیفیت شیر توزیعی حتی به صورت سنتی نیز مد نظر است و انتظار می رود شیر های تولیدی از نظر آزمایشگاه دارای استاندارد مطلوب باشد لذا این مسئله در کمیته ارتقاء کیفیت شیر استان نیز بررسی تا از محل تولید تا انتقال و نحوه حمل شیر به مراکز جمع آوری و کارخانجات فرآوری مورد بررسی دقیق قرار گیرد .

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هم اکنون شیر خام از برخی دامداری های سنتی مستقیماً به ماست بندی ها و خرده فروشی های داخل شهر عرضه می شود باید تمهیداتی جهت اطمینان ازسلامت شیر توزیعی اندیشیده شود، به عنوان مثال تأکید خرید شیرخام صرفا از مراکز جمع آوری شیر راهکار مناسبی است .

وی در ادامه گفت: طرح هایی نیز جهت کنترل دامداری های کوچک در دست اقدام است تا از این دامداری ها بازدید و به انان نیز گواهی سلامت شیر اهداء نماییم .

همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده افزود: در حال حاضر یازده میلیارد تومان مطالبات معوق دامداران از کارخانجات شیر و لبنیات باعث ایجاد بی انگیزگی در میان تولید کنندگان شیر شده است لذا جهت وصول مطالبات این عزیزان پیگیری لازم صورت پذیرد .

وی یکی از راه های مصرف شیر تولیدی در استان را فعال شدن کار خانجات تولید مواد لبنی در استان از جمله کارخانه صدر البرز دامغان عنوان کرد و یادآور شد: در خصوص سلامت شیر های تولیدی در سطح استان، تولید کنندگان خرد شیر نیز باید از طریق دامپزشکی ساماندهی و نظارت مستمر برآنها وجود داشته باشد ضمناً فعالیت کارخانجات لبنی داخل استان نیز با کنترل مداوم آزمایشگاهی در جهت سلامت شیر تحویلی ومحصول تولیدی بکوشند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید