Iranian Agriculture News Agency

تامین نیاز های بلند مدت کشور در سایه بازار سرمایه

امروزه کشور های توسعه یافته،حجم عظیمی از سرمایه مورد نیاز خود را از طریق بازار سرمایه فراهم می کنند.نهمین نمایشگاه بانک ،بورس و بیمه که از صبح امروز کار خود را آغاز کرده است،فرصت مناسبی برای شناخت ظرفیت های موجود برای تامین سرمایه در کشور است.در افتتاح این نمایشگاه اسحاق جهانگیری معاون اول ریس جمهور و ولی اله سیف رئیس بانک مرکزی در سخنرانی خود بر این مهم تاکید کردند.

تامین نیاز های بلند مدت کشور در سایه بازار سرمایه

به گزارش ایانا،اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: با توجه به تحولات مثبت اخیر، بازار سرمایه باید قادر به تامین نیازهای بلند مدت کشور، اقتصاد و بنگاه های بزرگ باشد.

جهانگیری افزود: تامین مالی کوتاه مدت باید بر عهده نظام بانکی باشد. همچنین دولت از مدیران بازارهای مالی درخواست دارد که منابع مالی را برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی کشور تجهیز کنند.

وی در ادامه افزود:در طی سنوات گذشته اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی متکی بوده باید از موضع خارج شود.چنانکه در زمان تحریم میزان صادرات نفت از 2 میلیون و 30 هزار بشکه به یک میلیون رسیده بود. اما در سال 92 با اقدامات دولت یازدهم به سقف 2 میلیون بشکه و میعانات گازی به 2 میلیون و 560 هزار بشکه رسیده است.
جهانگیری دو جهت گیری اساسی را در چهارچوب اقتصاد مقاومتی اولویت دولت دانست و این دو مورد را توسعه نفت و عدم اتکا به درآمدهای نفتی عنوان کرد افزود:220 میلیارد دلار برای توسعه در بخش نفت و گاز و پتروشیمی سرمایه نیاز است باید فکر اساسی کرد.

جهانگیری با اشاره به این که یکی از اولویت های اصلی دولت اچرخش چرخه تولید و اقتصاد است گفت:در این راستا تجهیز منابع مالی ضروری است تا بتواند علاوه بر ارزش افزوده به اشتغالزایی و توسعه کشور کمک کند.



ولی الله سیف نیز که در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه حضور داشت گفت: امروز در جلسه ای که با رئیس جمهور داشتیم تصمیمات مثبتی در خصوص اصلاح نظام بانکی و بازار سرمایه گرفته شد.
وی همچنین از تصمیم جدی دولت برای تامین مالی خود از طریق بازار سرمایه خبر داد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید