Iranian Agriculture News Agency

در دیدار وزرای کشاورزی دو کشور مطرح شد؛

همکاری های کشاورزی ایران و بلغارستان افزایش می یابد

راه های توسعه همکاری های کشاورزی ایران و بلغارستان بررسی شد.

همکاری های کشاورزی ایران و بلغارستان افزایش می یابد



زمینه ها و راه های توسعه همکاری های کشاورزی ایران و بلغارستان در دیدار وزرای کشاورزی دو کشور در تهران بررسی شد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این دیدار که صبح امروز دوشنبه همزمان با سفر نخست وزیر بلغارستان به کشورمان در محل کاخ سعد آباد صورت گرفت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بخش کشاورزی ایران اظهار امیدواری کرد: پس از سال ها وقفه در روابط بخش کشاورزی دو کشور، سفر حاضر بتواند آغازگر فصل جدیدی در توسعه همکاری های علمی، تحقیقاتی و اقتصادی ایران و بلغارستان در زیر بخش های مختلف کشاورزی باشد.
خانم دسیسلاوا تانوا، وزیر کشاورزی و غذای بلغارستان نیز در این دیدار با اشاره به عزم و اراده سیاسی این کشور برای توسعه روابط با ایران اظهار داشت: زمینه های خوبی برای همکاری های کشاورزی بین دو کشور بویژه در زمینه تحقیقات، تبادل تجربیات و بخش جنگل و مرتع وجود دارد.
در این دیدار با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت تسریع در ایجاد بسترهای قانونی توسعه همکاری ها در بخش کشاورزی بویژه تبادل موافقت نامه های قرنطینه دامی و گیاهی، مقرر شد اسناد لازم در اسرع وقت تهیه و به امضاء دو طرف برسد.
وزرای کشاورزی ایران و بلغارستان به منظور حصول اطمینان و پیشرفت همکاری ها و اجرای توافقات صورت گرفته در این ملاقات نمایندگان ویژه خود را تعیین و معرفی کردند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید