Iranian Agriculture News Agency

بر اساس تفاهمنامه میان وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران

بالگردهای اطفای حریق جنگل در 14 نقطه کشور مستقر می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید جایگاه اصلی مدیریت بحران مشخص شده و از آتش‌سوزی جنگل‌های زیبا و طبیعت بکر استان مازندران جلوگیری کنیم.

بالگردهای اطفای حریق جنگل در 14 نقطه کشور مستقر می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران و معاون وزیر کشور اعلام کرد: بر اساس تفاهمنامه میان وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران در 14 نقطه کشور بالگرد اطفای حریق جنگل مستقر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایانا، اسماعیل نجار امروز در آغاز ششمین کارگاه مدیریت بحران شش استان کشور در رامسر با اشاره به اینکه حادثه خبر نمی‌کند و باید برای هر حادثه‌ای در هر نقطه از کشور آمادگی وجود داشته باشد، گفت: دخل و تصرف در کشور افزایش یافته است و این تصرف‌ها و ساخت و سازهای غیرقانونی منجر به حوادثی می‌شود که باید در برابر آنها آمادگی داشت.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه جامع، علمی و فرابخشی به مدیریت بحران وجود داشته باشیم، افزود: برقراری ارتباط، هماهنگی، دارا بودن نگاه و زبان مشترک و ادبیات مشترک در زمینه بحران در مراحل چهارگانه و آموزش در مدیریت‌ها برای جامعه و مردم باید در اولویت مدیران قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه زمانی که مخاطرات شناسایی و آسیب‌شناسی شود، مقابله راحت‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: در همه مراحل بحران باید پیگیری و آموزش به مردم عملی شود و در عین حال باید نگاه فراملی و باور بحران و حادثه را داشته باشیم.

نجار با تأکید بر اینکه باید جایگاه اصلی مدیریت بحران مشخص شده و از آتش‌سوزی جنگل‌های زیبا و طبیعت بکر استان مازندران جلوگیری کنیم، ادامه داد: در حوزه دریا نیز حوادث گوناگون وجود دارد و متولیان آنها نیز مشخص است.

وی در پایان با اشاره به اینکه اگر زلزله‌ای در تهران رخ دهد 400 تا 500 نقطه مشابه دچار بحران و خسارت جبران‌ناپذیری می‌شود و ریزش می‌کند، تصریح کرد: برای رفع بخشی از مشکلات باید گاز از مراکز پرجمعیت خارج شود./

O-950421-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید