Iranian Agriculture News Agency

در منطقه 13 تهران

استفاده شهروندان ازکیسه‌های پارچه‌ای و کاغذی همگانی می‌شود

شهردار منطقه 13 با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های هفته بدون نایلکس از 21 تا 27 تیر ماه از تشکیل و استقرار کانون های محیط زیست در سطح محلات خبر داد.



شهردار منطقه 13 با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های هفته بدون نایلکس از 21 تا 27 تیر ماه از تشکیل و استقرار کانون های محیط زیست در سطح محلات خبر داد و گفت: این کانون ها با تاکید بر مفاهیم شهر تازه با توجه به بهبود وضعیت محیط زیست شهری و اهداف کمپین «آسمان آبی زمین پاک» فعالیت می کنند.

به گزارش ایسنا، هادی ذاکری، شهردار منطقه 13 با بیان اینکه ویژه برنامه های هفته بدون نایلکس از امروز 21 تیر ماه به مدت یک هفته در این منطقه برگزار می شود گفت: با توجه به تاثیرات مخرب استفاده از کیسه ها و ظروف پلاستیکی در حوزه سلامت و محیط زیست، شهرداری منطقه 13 اقدام به برگزاری ویژه برنامه های هفته بدون نایلکس با پیام " نه به کیسه های پلاستیکی در شهر تازه"در سطح محدوده کرده است.

وی افزود: با توجه به تشکیل کارگروهی با موضوع روز بدون نایلکس با حضور ادارات محیط زیست، آموزش شهروندی، سلامت و بازیافت به دبیر خانگی اداره محیط زیست ، هماهنگی هر چه بیشتر در اجرای برنامه های این هفته انجام شده است.

شهردار منطقه 13 یکی از برنامه های این هفته را برگزاری تئاتر های آموزشی اعلام کرد که با موضوعیت حفظ محیط زیست و پیام روز بدون نایلکس در مدارس، سرای محلات، میدان تره بار پیروزی و بوستان خیام اجرا می شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی اداره روابط عمومی، فرهنگ سازی عدم استفاده شهروندان از کیسه های پلاستیکی و جایگزینی کیسه های پارچه ای و کاغذی در قالب طرح خانه به خانه اجرایی می شود.

ذاکری به آموزش های چهره به چهره نیز با استفاده از ظرفیت کانون های محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: همزمان با هفته بدون نایلکس ، نایلون های تجزیه پذیر و کیسه های پارچه ای در سرای محلات، بوستان ها ، ورودی دوم پارک جنگلی سرخه حصار و... توزیع می شود تا استفاده شهروندان از این کیسه ها ترویج و فرهنگسازی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تشکیل و استقرار کانون های محیط زیست در سطح محلات ، این کانون ها با تاکید بر مفاهیم شهر تازه با توجه به بهبود وضعیت محیط زیست شهری و اهداف کمپین «آسمان آبی زمین پاک» در قالب های مختلف فعالیت می کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 13، شهردار این منطقه نصب بنر و پوستر با مضمون «کیسه های پلاستیکی را حذف کنیم» با هدف فرهنگ سازی عدم استفاده شهروندان از کیسه های پلاستیک و جایگزینی کیسه های پارچه ای و کاغذی، پاکسازی پارک جنگلی سرخه حصار و بازدید شهروندان از موزه حیات وحش و.. از دیگر برنامه های اجرایی این هفته اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید