Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی:

دفترچه ثبت نام دوره‌های علمی کاربردی اواخر تیرماه توزیع می‌شود

در حال حاضر 23 هزار و 331 نفر دانش‌آموز کاردانش سال سوم در کل کشور وجود دارد که می‌توانیم آنها را در رشته‌هایی که تحصیل کردند یا در رشته‌های مشابه، شرایط ادامه تحصیل آنها را در دوره‌های علمی کاربردی کشاورزی فراهم کنیم.

دفترچه ثبت نام دوره‌های علمی کاربردی اواخر تیرماه توزیع می‌شود

در حال حاضر 23 هزار و 331 نفر دانش‌آموز کاردانش سال سوم در کل کشور وجود دارد که می‌توانیم آنها را در رشته‌هایی که تحصیل کردند یا در رشته‌های مشابه، شرایط ادامه تحصیل آنها را در دوره‌های علمی کاربردی کشاورزی فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایانا، در نشستی رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی به تبیین ضرورت تبلیغات گزینشی در دهستان‌ها و روستاها به‌عنوان جامعه هدف دوره‌های علمی کاربردی کشاورزی پرداخت.

در ابتدای این نشست سیدجلال‌الدین بصام به تصمیمات شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اجرای یک مرتبه ثبت نام در سال برای دوره‌های علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دفترچه ثبت نام دوره‌های علمی کاربردی احتمالاً اواخر تیرماه توزیع می‌شود باید بیشترین تلاش خود را برای پذیرش در مهرماه امسال انجام دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در مراکز تحقیقاتی و آموزش کشاورزی بر تبلیغات گزینشی و هدفمند تأکید کرد و افزود: برای تبلیغات دوره‌های علمی کاربردی کشاورزی، اعتباری را در نظر گرفتیم که باید در برنامه‌های فشرده و کوتاه‌مدت هزینه شود. این برنامه‌ها هم در مؤسسه به‌صورت متمرکز و هم در مراکز تحقیقات و آموزش استان‌های مجری دوره‌ها به شکل غیرمتمرکز باید تهیه شوند.

بصام خاطرنشان کرد: جامعه هدف ما دهستان‌ها و روستاها هستند و باید با همکاری رؤسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان‌ها و با تشکیل کمیته‌های ویژه به تبلیغات مؤثر پرداخت. همچنین از شبکه‌های مجازی مانند کانال تلگرام برای سرعت بخشیدن به تبادل اطلاعات استفاده کرد و کارگروهی نیز در مؤسسه با مسئولیت مدیر حوزه ریاست برای تبلیغات تشکیل شود.

در ادامه احمدی‌نژاد، معاون آموزشی و دانشجویی آماری از وضعیت پذیرش دانشجو در مراکز تحقیقات و آموزش طی سال‌های 94 - 90 ارائه کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 23 هزار و 331 نفر دانش‌آموز کاردانش سال سوم در کل کشور وجود دارد که می‌توانیم آنها را در رشته‌هایی که تحصیل کردند یا در رشته‌های مشابه، شرایط ادامه تحصیل آنها را در دوره‌های علمی کاربردی کشاورزی فراهم کنیم.

در ادامه جلسه، اعضا نظرات خود را پیرامون راهکارهای تبلیغاتی برای پذیرش داوطلبان دوره‌های علمی کاربردی به این شرح بیان کردند: مخاطب‌شناسی، تمرکز بر دانش‌آموزان شاخه کار دانش، استفاده از مشاوران خبره در امر تبلیغات، بهره‌برداری از تریبون‌هایی که تا زمان ثبت نام داوطلبان در اختیار مسئولان امر قرار می‌گیرد، تبلیغات کوتاه‌مدت و بهره‌برداری از توان دانش‌آموختگان دوره‌های علمی کاربردی، نشست‌های توجیهی با اعضای شورای روستاها توسط مسئولان مراکز، استفاده از شبکه‌های مجازی و شبکه تلویزیونی جهاد، خبر تلویزیونی، تهیه کلیپ، معرفی امکانات و تجهیزات اداری آموزشی و رفاهی مراکز، معرفی ویژگی‌های طرح‌های کار حین تحصیل و کارآفرینی در زمینه کسب درآمد و حمایت‌های مؤسسه، تأکید بر اعطا مدرک معتبر از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ارائه تصویری درست از روستاییان، استفاده از تجربه مراکز و بهره‌برداری از شعارهای اثرگذار در زمینه پروژه‌های کلان مؤسسه.

اعضا پیشنهاداتی برای تسریع در روند کار و برنامه‌های تبلیغاتی آینده مؤسسه ارائه دادند: در زمینه پذیرش دانشجو عالی‌ترین مقام مسئول و فرد پیگیر در مراکز مشخص و دستورالعمل اجرایی از سوی مؤسسه تهیه و به مراکز ارسال و گزارش فعالیت‌ها به‌طور منظم از سوی مراکز برای مؤسسه ارسال شد، مستندسازی پروژه‌های کار حین تحصیل و کارآفرینی از شروع تا زمان استحصال محصول و کسب درآمد، تهیه بانک اطلاعاتی از دانش‌آموزان کاردانش، بهره‌برداران و حتی دانش‌آموزان رشته علوم انسانی و به‌روز نگه داشتن آن، تعیین دو مرکز آموزش به‌عنوان مجری الگوی نوین آموزش مهارتی که در آنها دانشجویان از همان ابتدا به پروژه‌های کار حین تحصیل و کارآفرینی می‌پردازند ازجمله پیشنهادات ارائه‌شده در این نشست بود./

A-950423-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید