Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی:

پسر اسطوره فوتبال بدهی ۲۵ میلیارد تومانی خود را پرداخت نکند، وثیقه‌ را به اجرا می‌گذاریم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: خریداران ۲۰ میلیارد تومان برنج رهنی از شرکت بازرگانی دولتی طبق قانون موظف به پرداخت هستند و در صورت عدم پرداخت، وثیقه آنها را به اجرا می‌گذاریم.



علی قنبری در حاشیه همایش بزرگداشت پنجاهمین سال فعالیت شرکت توسعه کشت دانه‌های روغنی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه بدهی پسر اسطوره فوتبال به شرکت بازرگانی برای فروش برنج چه شد، گفت: برنج طبق قانون، به صورت رهنی به آنها فروخته شد و زمان پرداخت فرا رسیده و باید مطالبات ما توسط آنها پرداخت شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اظهار داشت: اگر پرداخت انجام نشود، وثیقه آنها به اجرا گذاشته می‌شود.

وی مبلغ فروش برنج به پسر اسطوره فوتبال را 20 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: با سود آن باید 25 میلیارد تومان به شرکت بازرگانی دولتی پول پرداخت شود.

قنبری تصریح کرد: زمان فروش رهنی برنج به این شخص 6 ماه بوده است که الان مدت نه تنها به اتمام رسیده، بلکه دو بار تمدید شده و آنها موظف به پرداخت هستند.

وی در مورد خرید کلزا اظهار داشت: 62 هزار تن کلزا در سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری شد که 99 درصد پول آن یعنی حدود 150 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: همچنین 6 میلیون و 600 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد و 60 درصد پول گندم‌کاران تاکنون پرداخت شده است.

وی بیان داشت: روزانه حدود 10 هزار تن شکر در بورس کالا عرضه می‌شود، در حالی که فقط بخش کمی از ان خریداری می‌شود و تقاضا برای آن کم است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی دلال‌بازی را عامل گرانی شکر عنوان کرد و اظهار داشت: با ایجاد جو روانی برای نشان دادن کمبود این کالا در بازار عده‌ای سعی دارند، بازار شکر را به هم بزنند.

وی همچنین تصریح کرد: ذخایر استراتژیک برنج شرکت به اندازه کافی است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید