Iranian Agriculture News Agency

همزمان با ارائه دستاوردهای ایران در تمام حوزه‌های خدماتی و صنعتی

سومین نمایشگاه تخصصی صنعت کشاورزی و صنایع غذایی در عشق‌آباد برگزار می‌شود

سومین نمایشگاه تخصصی ایران در ترکمنستان با هدف افزایش صادرات غیرنفتی 28 تا 30 مردادماه برگزار می‌شود.

سومین نمایشگاه تخصصی صنعت کشاورزی و صنایع غذایی در عشق‌آباد برگزار می‌شود

ایران و ترکمنستان دو کشور همسایه و از دیرباز دو دوست و شریک تجاری بوده‌اند که با وجود فراز و نشیب‌های مختلف در روابط دو کشور هنوز هم گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تجاری دغدغه سران هر دو کشور است.

به گزارش خبرنگار ایانا، در پی مذاکرات و توافقات به‌عمل‌آمده و امضای ۱7 سند همکاری‌های همه‌جانبه تهران - عشق‌آباد در دیدار دوجانبه رؤسای جمهوری ایران و ترکمنستان در عشق‌آباد بر گسترش همکاری‌های همه‌جانبه ایران و ترکمنستان و همچنین افزایش حجم مبادلات تجاری تأکید و افقی 10 ساله برای رسیدن به ۶۰ میلیارد دلار مبادله هدف‌گذاری شد.

بر همین اساس پروژه سه میلیارد دلاری شامل سه پروژه احداث پل خودرو "سرخس (ترکمنستان) سرخس (ایران) بر روی رودخانه "تجن"، طرح جاده "سرخس - تجن" و نیز طرح ساخت اتوبان "عشق‌آباد - ترکمن‌آباد" که از سوی دولت ترکمنستان به وزارت راه و شهرسازی و با نظارت این وزارتخانه، توسط کنسرن شرکت‌های ایرانی به وقوع پیوست.

در این رابطه ریاست جمهوری ترکمنستان، طی فرمانی به کابینه وزرای این کشور از سال 2015 تاکنون دستورات اقتصادی مهمی را درباره واگذاری امور جاری کشور به جوانان و متخصصین ترکمن صادر کرده که این امر باعث کم‌رنگ شدن حضور رقبا در بازار ترکمنستان شده است.

این امر جایگزینی ایران جهت تهیه اقلام مورد نیاز فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان ترکمنی را فراهم کرده و اکنون شرایط ویژه‌ای پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی جهت تأمین نیازهای کشور ترکمنستان قرار است.

برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی صنعت کشاورزی و صنایع غذایی در عشق‌آباد

این نمایشگاه که با عنوان سومین نمایشگاه تخصصی "ایران‌پروژه" برگزار می‌شود، دستاوردهایی ایران در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی، نفت، گاز، پتروشیمی و ساختمان، صنعت برق و آب، بانکداری، تجهیزات پزشکی، صنایع خودروسازی، حمل و نقل، گردشگری، توریسم درمانی و صنعت بیمه در معرض دید و بررسی صنایع ترکمنستان قرار می‌گیرد.

هدف از تشکیل این رویداد توسعه و افزایش حجم صادرات غیرنفتی دو کشور به‌منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری مابین تجار و بازرگانان ایران و ترکمنستان است.

این نمایشگاه که در مساحتی بیش از دوهزار مترمربع برگزار می‌شود سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسه‌ها، تولیدکنندگان و صادرکنندگان، تجار و بازرگانان ایران امکان ارائه و بازاریابی بی واسطه محصولات کشاورزی و غذایی و سایر محصولات را خواهند داشت.

همزمان با این نمایشگاه همایش تجاری ایران و ترکمنستان نیز انجام خواهد شد. این نمایشگاه 28 تا 30 مردادماه سال جاری برگزار می‌شود و آخرین مهلت ثبت نام آنلاین در این نمایشگاه 30 تیرماه است./

O-950423-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید