Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان جنوبی خبر داد:

رهاسازی بیش از 220 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در استخرهای ذخیره آب استان خراسان جنوبی

مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان جنوبی از رها سازی بیش از 220 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در استخرهای ذخیره آب اسن استان خبر داد.

رهاسازی بیش از 220 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی در استخرهای ذخیره آب استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان جنوبی گفت: از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری بیش از 220 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی با اعتباری افزون بر 120 میلیون تومان در تعدادی از استخرهای ذخیره آب کشاورزی استان رها سازی شدند.

سعیدی با بیان اینکه سال گذشته 80 هزار قطعه بچه ماهی رها سازی شده است گفت امسال با رشد175 درصدی توزیع بچه ماهی در شهرستان ها مواجه بوده ایم.

وی اظهار داشت: این بچه ماهیان به صورت یارانه ای و از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی اختصاص یافته و علاوه بر توزیع این تعداد بچه ماهی کشاورزان و پرورش دهندگان نیز به صورت آزاد نسبت به تهیه بچه ماهی اقدام و در منابع آبی رها سازی شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان جنوبی افزود: با توزیع این تعداد بچه ماهی پیش بینی می شود قریب به 400 تن ماهی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

سعیدی از توزیع بیش از 5 تن خوراک اکسترود کپور معمولی به صورت ترویجی در بین پرورش دهندگان خبر داد و یادآور شد: کاهش ضریب تبدیل، کاهش میزان نیتریت، نیترات و آمونیاک آب استخر، مقرون به صرفه بودن ار لحاظ اقتصادی برای پرورش دهندگان و سلامت بالاتر گوشت تولید شده برای مصرف کنندگان از مزایای این خوراک است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید