Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان خبر داد:

٦سایت الگویی ترویج مواد زیستی در سطح استان سمنان اجرا شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان سمنان گفت: در سال جاری زراعی در راستای افزایش دانش و آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی و با هدف جایگزینی منطقی بخشی ازکودهای شیمیایی با کودهای زیستی 6 سایت الگویی ترویجی استفاده از کودهای زیستی برای بهره برداران محصولات زراعی و باغی (واحدهای اصلی و تابعه ای) برگزار شد.

٦سایت الگویی ترویج مواد زیستی در سطح استان سمنان اجرا شد


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان علی مومن مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان افزود: سایت الگویی ترویج مواد زیستی (کودهای زیستی ، مواد بیولوژیک) با هدف تغیر نگرش به منظور استفاده از مواد زیستی در سطح استان اجرا شده است.

وی در خصوص نحوه اجرای این سایت ها گفت: این مدیریت با همکاری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها در سطح استان اجرا ی این سایت ها را به عهده داشته اند .

براساس این گزارش در همین زمینه حسنیان رئیس اداره هماهنگی ترویج و تشکلها نیز گفت: 6 سایت الگویی شامل محصولات چغندر قند در شهرستان میامی، ذرت و سیب زمینی در شهرستان شاهرود، زیتون در شهرستان سرخه، محصولات گلخانه ای در شهرستان سمنان و یک سایت یونجه در شهرستان ارادان در حال اجراست.

گفتنی است طرح پایلوت کود زیستی در 4 استان کشور (سمنان، البرز، مازنداران و قزوین) با هدف ترویج و توسعه کشت محصولات سالم و جایگزینی تدریجی کودهای زیستی با رعایت اصول مدیرییت تلفیقی تغذیه گیاهی به صورت ازمایشی در حال اجراست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید