Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت خبر داد:

آغاز نخستین پروژه تولید ترکیب ژنتیکی جدید گوسفند در استان گلستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت گفت: نخستین پروژه تولید ترکیب ژنتیکی جدید گوسفند گوشتی در شهرستان مینودشت به ظرفیت 200 رأس در گوسفنداری فرشباف آغاز شد.

آغاز نخستین پروژه تولید ترکیب ژنتیکی جدید گوسفند در استان گلستان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت گفت: نخستین پروژه تولید ترکیب ژنتیکی جدید گوسفند گوشتی در شهرستان بظرفیت 200 راس در گوسفنداری مهندس فرشباف آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان محمود پسرکلو افزود: از طریق افزایش چندقلوزایی، بهبود صفات مادری به ویژه افزایش تولید شیر مورد نیاز بره‌ها و سرعت رشد و ضریب تبدیل مناسب تولید مثل در طول سال برای تحقق سه بار زایش در دو سال و بهبود کیفیت لاشه از طریق کاهش چربی و بهبود بازدهی وزن لاشه به وزن زنده از جمله اهداف اجرای این طرح است .

وی افزود: ‌این پروژه در واحدهای دامپروری بدون تکیه به مراتع اجرا شده و از آمیخته‌گری‌های بدون هدف و برنامه نیز جلوگیری می‌شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مینودشت یادآور شد : در اجرای این پروژه سعی می‌شود از گوسفند نژاد دالاق به عنوان گوسفند بومی پایه مادری استفاده شده و از اسپرم گوسفندان نژادهای پربازده و سنگین خارجی از جمله رومانف به عنوان پایه پدری استفاده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید